ח"כ דוד ביטן (הליכוד) קרא הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio לעצור את הליך החקיקה של המהפכה המשפטית לצורך הידברות. "חיכינו כל כך הרבה זמן לבצע את השינויים האלה, לא יקרה כלום אם נעצור עכשיו", אמר ביטן.
לדבריו, "אנחנו גם צריכים את הזמן הזה לעצור ולדבר בינינו. גם לנו בליכוד יש עמדות שיכולות לרכך. צריך לעצור ולשמוע. אני קורא לשר המשפטים לעצור. צו השעה זה ריכוך".
2 צפייה בגלריה
דוד ביטן בבית המשפט בלוד
דוד ביטן בבית המשפט בלוד
"לא יקרה כלום אם נעצור עכשיו". ביטן
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
 יריב לוין
 יריב לוין
לוין. "גם בתוך הקואליציה לא כולם מסכימים עם כל מה שהוא עושה"
(צילום: EPA )
ביטן הוסיף כי "אין סיכוי לפשרה. מתווה הנשיא הרג את הסיכוי לפשרה מכיוון שפחות ממתווה הנשיא, ברור שהאופוזיציה לא תסכים, אין ויכוח על זה. ומתווה הנשיא זה המתווה שאף ליכודניק לא יכול להסכים לו".
הוא מתח ביקורת על האופן שבו מתנהל הליך החקיקה. "הצורה שנקטו בנושא של המתווה, המהירות שעשו את זה בלי הסברה, לקחו את כל החוקים יחד במקום לטפל חוק-חוק, לאט לאט, כל הדברים האלה גרמו נזק למתווה עצמו שרצו להעביר", אמר ביטן. "היום המצב שלנו יותר קשה משהיה קודם. זאת הבעיה".
על שר המשפטים יריב לוין אמר ביטן כי "ישבתי עם יריב לישיבה קצרה, הוא אמר לי 'תן לי להעביר את הקריאות הראשונות ואחר כך אני מוכן לשבת על הריכוכים', ואני מצפה שהוא יעשה את זה". לדבריו, "גם בתוך הקואליציה, לא חושב שכולם מסכימים עם כל מה שהוא עושה בנושא הזה".
על מינויו של דוד אמסלם לשר, אמר ביטן כי "לוין היה לארג' כלפי השותפים הקואליציוניים אבל לא היה לארג' כלפי אמסלם. בלי סמכויות אמסלם לא ייקח את התפקיד במשרד המשפטים או בכלל בממשלה".
מאוחר יותר כתב ביטן בציוץ בטוויטר: "שלא תתבלבלו לרגע, אני בעד הרפורמה במערכת המשפט, האחריות על המדינה היא שלנו, אנחנו בשלטון כרגע, אם אין פרטנרים בצד השני לפשרה אנחנו צריכים לרכך אותה בתוך הקואליציה ולהעביר אותה. אף ליכודניק לא יכול להסכים למתווה הנשיא, העובדה לכך היא שהצד השני מחבק את המתווה בשתי ידיים".

ח"כ משה סעדה (הליכוד) תקף את דברי ביטן ואמר "אל תקשיבו לו, זו סיסמה ריקה מתוכן". בריאיון לאולפן ynet הוסיף סעדה כי "אין מה לעצור. אנחנו עוצרים כל הזמן ולא מגיעים לשום מקום, לפני שלושה שבועות כבר הבנו את זה בקריאה ראשונה להרכב הוועדה למינוי שופטים".
לדברי סעדה, "לא ראיתי את דוד ביטן בוועדת החוקה בעשר שעות שהייתי, אפילו לא דקה. מי שרוצה להביע דעה, זה לגיטימי, אבל כדאי להיות שם בוועדה ולהבין את הדינמיקה ולהבין על מה אפשר לנהל שיח ואנחנו מוכנים לשיח. לא צריך לעצור בשביל הלעצור. הוא פשוט לקח סיסמה של הצד השני".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) התייחס בריאיון ל-ynet radio למתווה הפשרה שהנשיא הציג אמש ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא תמך בו גם לפני שפורסם. "נתניהו לא היה שם, בטח לא לפי מה שהוצג במתווה של הנשיא. על אף שהוא לא יכול לעסוק בענייני הרפורמה, הוא חד-משמעית הביע את עמדתו שזה בעיניו מתווה שמנציח את המצב הקיים", אמר זוהר.
הוא הוסיף כי "יש דבר אחד שמטריד אותנו, את כולם, זה הקרע שנוצר בעם ישראל. זאת סיבה מספקת לכך שנצטרך לעשות פשרות. לא כי אנחנו לא צודקים, ולא כי הרפורמה שאנחנו מציגים היא לא בהכרח רפורמה טובה ונכונה ומאוזנת ולא קיצונית חד משמעית. אלא משום שאנחנו רואים שיש קרע גדול בעם ישראל ולכן אנחנו אומרים לעצמנו, אוקיי, אנחנו צריכים לשבת לדבר כדי לאחות את הקרע בסוף".