הבחירות לרשויות המקומיות כבר ממש מעבר לפינה - בעוד פחות משבועיים. בצל המלחמה, הקמפיינים הוקפאו וחודשו רק לאחרונה, אבל נראה שהעניין הציבורי נמוך במיוחד, כך שהאתגר של המועמדים הופך מסובך יותר.

"הבחירות זה בעצם האירוע הדמוקרטי הגדול ביותר בכל מדינה דמוקרטית והוא צריך להתרחש", אמר ל-ynet דוד עציוני, שמתמודד לראשות עיריית חיפה מול ראשת העיר עינת קליש-רותם ומול ראש העיר הקודם יונה יהב. "לצערנו כולנו יודעים שחיפה תהיה תחת האיום המרכזי כאשר נסראללה יתקוף, זה כבר לא שאלה אם - רק מתי.
"זה שמנהרות הכרמל לא מוגנו ולא הפכו לעיר מקלט, וזה שמ-2006, אחרי שנפלו פה טילים ועסקים - כולל שלי - נפגעו, לא נבנה אף מקלט ואף ממ"ד, אז עכשיו זה הרגע הכי נכון לקיים את הבחירות - גם כדי להראות לכולם שאנחנו חזקים ומנצחים וגם בשביל הבריאות והחיים של כל תושבי חיפה".
מה התוכנית שלך לסוגיית חזירי הבר? "בעיה כל כך פעוטה שהפכה לאקוטית. אנחנו נקשיב למה שרשות הטבע והגנים אומרת ונפעל כמו כל הערים במדינת ישראל ונדלל את חזירי הבר. חזירי הבר לא יהוו מטרד יותר עבור אף תושב בעיר הזאת".
המועמד ישי אדוארד בראש העין, חוץ מזה שיש לך שם תושבים כמו מירי רגב ובני גנץ ויש הפגנות מול נבחרי ציבור, מה האתגרים של העיר? "ראש העין נמצאת על הקו הירוק וצריכה לדאוג היום לביטחון האישי של כל אחד ואחת מהתושבים. כיו"ר ועדת ביטחון בחמש השנים האחרונות גם עסקתי בזה בחודשים האחרונים. זה אתגר שהוא לא פשוט כיוון שאנחנו כמו עוטף איו"ש, אנחנו שייכים לפורום יישובי הגדר".
איך מעירים את התושבים? לראשי עיר מכהנים יש פחות אינטרס להעיר את התושבים, איך אתה עושה את זה? "במקרה שלנו ראש העיר כבר לא מתמודד הפעם ולכן הוא לא מתערב ואין לנו בעיה עם זה. יש לנו היום נושא שהוא מאוד בוער כמו תחנת הכוח שהולכים להקים ליד ראש העין, יש לי את הגורמים בממשלה שאני בשיג ושיח איתם ואני רוצה לקבל מהם את ההבטחה שהם הולכים לבחון את הנושא מחדש על מנת שראש העין לא תהיה בהגירה שלילית.
"מעבר לזה גם יש את כל הקמפיינים שאנחנו עושים, עוברים מבית לבית. אני עברתי למעלה מאלף בתים".
וזה מעניין אנשים בכלל שיש בחירות? "ממש לא מעניין אותם. בפעם שעברה בחרו 71% אחוזים בראש העין הפעם זה יהיה משהו כמו 55%. אנחנו במלחמה ואנשים לא בא להם להסתכל על זה. היום אני והצוותים שלי כל ערב מתפצלים לארבעה ונכנסים כך לכל שכונה ולכל בניין".
יניב דרי, מתמודד לראשות העיר חדרה, מה קורה אצלכם בעיר? אנחנו טועים באבחנה שזה קמפיין מאוד מנומנם או שבאמת קשה להגיע לתושבים כי העניין הוא במשהו אחר? "מצד אחד באמת יש נמנום ויש טיפה אדישות אבל מצד שני אני חושב שיש התעוררות, אולי טיפה מאוחרת ביחס למה שבדרך כלל היה בבחירות קודמות, אבל היא קיימת. התובנות של הציבור מ-7 באוקטובר, החתירה למצוינות, הרצון למנהיגות אחראית ורצינית ומקצועית על ההגה הוא דבר שהוא עיקר השיח שלנו היום עם התושבים וחוגי הבית במפגשים, במרכזי הקניות".
לדבריו, "אנחנו תנועה די חריגה בנוף הפוליטי, חבר'ה שלא מגיעים מעיסוק פוליטי, כולם מגיעים מהייטק, מתעשיות אזרחיות ומשדרים מצוינות. מביאים את הערך הזה לתוך המגזר הציבורי וזה מה שהציבור היום מחפש".