1 צפייה בגלריה
הילדה ובן דודה יצאו דרך השער מבלי שהצוות שם לב. גן ילדים, ארכיון
הילדה ובן דודה יצאו דרך השער מבלי שהצוות שם לב. גן ילדים, ארכיון
הילדה ובן דודה יצאו דרך השער מבלי שהצוות שם לב. גן ילדים, ארכיון
(צילום: רועי עידן אלי סגל ואבי חי)
ילדה בת 4 משדרות נטשה אתמול (שלישי) את הקייטנה יחד עם בן דודה בן ה-3, והשניים חזרו לביתם ברגל, ללא ידיעת צוות הגן או הוריהם. "לא כיף לי בקייטנה", ענתה ילדה כשנשאלה מדוע היא ובן דודה נעלמו לפתע.
הילדה ובן דודה נוהגים ללכת לקייטנה בגן הילדים, המתקיימת במסגרת הפעילויות של המתנ"ס העירוני בשדרות. כפי שתיארה הילדה, באותו היום היא ככל הנראה רצתה לחזור הביתה מכיוון שלא נהנתה במסגרת החינוכית. היא ניצלה את חוסר תשומת הלב של צוות הקייטנה והלכה הביתה, תוך שהיא לוקחת עמה את בן דודה הקטן. השניים צעדו לביתם, הנמצא במרחק 10 דקות הליכה מהקייטנה, וחצו בדרך כבישים וכיכרות.
כשהשניים הגיעו הביתה הם צלצלו בדלת, והאח הגדול של הילדה הכניס אותם לבית ודיווח להוריהם, שהיו בעבודה. ההורים, למרבה הפלא, היו אלו שעדכנו את צוות הקייטנה שהילדה ובן דודה נעדרים, וכי הם כלל לא הבחינו בחסרונם.
ממתנ"ס שדרות ועיריית שדרות נמסר בתגובה: "אכן אירע אירוע חריג באחד מגני הקייטנה של המתנ"ס, כששני ילדים יצאו משער הגן לביתם באמצע היום, ולשמחתנו הגיעו בבטחה. העניין טופל מיידית מול הורי הילדים בשיתוף אגף החינוך בעירייה, הקב"ט וצוות הגן. מבירור שנעשה עלה כי בגן המדובר התבצעה עבודה של החלפת שער הכניסה על ידי קבלן, שלא דאג להתקין שער חדש לפי הנהלים כך שיישאר נעול בשעות היום, מה שאפשר לשני הילדים לצאת מהגן לביתם".
"הקבלן ננזף ובמקביל התקיימה בגן פעילות סביב נושא הבטיחות בגן ובדרך הביתה, הסכנות האפשריות והאיסור לצאת מהגן ללא מלווה ואישור - פעילות שהועברה על ידי גננת הגן יחד עם הילדה שיצאה ממנו. למדנו את המקרה וחידדנו נהלים בכלל מוסדות החינוך כדי שמקרים מסוג זה לא יישנו".