3 צפייה בגלריה
ג'ייקוב קרטרייט נהג משאית צ'יפס הלך לאיבוד ביער אורגון ארה"ב
ג'ייקוב קרטרייט נהג משאית צ'יפס הלך לאיבוד ביער אורגון ארה"ב
אילוסטרציה
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד מוסטפא שהאב (55) מהכפר אום אל-גנם, שנהג תחת השפעת קנאביס וגרם לתאונת שרשרת ולמותן של שרון קינן ואור הניגמן-נחמן, שהייתה בהיריון. לשהאב מיוחסות שתי עבירות של המתה בקלות דעת, גרימת חבלה חמורה ונהיגה בשכרות.
התאונה אירעה בחודש מאי האחרון, כששהאב נהג במשאיתו במהלך נסיעת עבודה בכביש 5 לכיוון מערב, בין מחלף קסם למחלף ירקון. לפי כתב האישום, על אף שמהירות הנסיעה המותרת בכביש הוגבלה באותה עת ל-70 קמ"ש, שהאב נהג במהירות של לפחות 89 קמ"ש כשהוא תחת השפעת קנאביס.
3 צפייה בגלריה
שרון קינן ז''ל, אור הניגמן-נחמן
שרון קינן ז''ל, אור הניגמן-נחמן
שרון קינן ואור הניגמן-נחמן
באותו כביש נוצרה שיירת מכוניות שנסעו לאיטן בנתיב הימני הפונה ליציאה למחלף ירקון, וחרף שדה הראייה הרחב שעמד לרשותו, המשיך שהאב בנסיעה מהירה בנתיב הימני - והתנגש ברכב האחרון בשיירה שבו נהגה אור הניגמן-נחמן, ובכך גרם לתאונת שרשרת קטלנית.
כתוצאה מהתאונה נפצעו באורח אנוש שרון קינן ואור הניגמן-נחמן, שהייתה בהיריון. השתיים חולצו מרכבן שנהרס כליל כשהן סובלות מחבלה רב מערכתית ופונו ללא הכרה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה. מותה של קינן נקבע מיד עם הגעתה לבית החולים, ומותה של הניגמן-נחמן והעובר בבטנה נקבע כעבור כמה ימים.
אדם נוסף שישב לצדה של קינן נפצע גם הוא באורח קשה ופונה לבית החולים, שם אושפז לקבלת טיפול רפואי. יתר המעורבים בתאונת השרשרת פונו גם הם למרכזים רפואיים שונים כשהם סובלים מפגיעות קלות. כמו כן נגרמו לארבעה כלי רכב נזקים בדרגות שונות.
3 צפייה בגלריה
עו"ד גיורא אבן צור ואביתר קציר
עו"ד גיורא אבן צור ואביתר קציר
עורכי הדין אביתר קציר וגיורא אבן צור
מכתב האישום עולה כי הנאשם שהאב עבד כנהג משאית מקצועי במשך 30 שנה, והכיר היטב את תוואי נסיעתו. ל-ynet נודע שלפני כשבועיים הוגשו לבתי המשפט השלום והמחוזי בתל אביב תביעות נזיקין נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב בו נסעו, בשמן של משפחות שתי ההרוגות.
התביעות האזרחיות, שהוגשו באמצעות עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר, מפרטות כי אור הניגמן-נחמן הייתה בדרכה לגן הילדים כדי לאסוף את בנה בזמן שאירעה התאונה. "מותה הותיר את משפחתה הלומת צער ויגון ופער חלל בחייהם", נכתב בתביעות.