2 צפייה בגלריה
דניאל כהן
דניאל כהן
"מסוכנות גבוהה". דניאל כהן
(צילום מסך מתוך התוכנית "אייל גולן קורא לך")
בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של דניאל כהן (30), החשוד בתקיפת מנהל חניון "לב העיר" בהרצליה בתחילת השבוע. בכך נעתרה חלקית השופטת אביטל אמסלם לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים לצרכי חקירה, בשל מה שנציג המשטרה הגדיר כ"מסוכנות לציבור" מצדו של החשוד.
"ממעשיו של החשוד עולה מסוכנות גבוהה", כתבה השופטת אמסלם בהחלטתה. "עיינתי בפעולות החקירה המבוקשות לביצוע והן אינם מעטות, חלקן טכניות, אך יש מקום למצותן כשהחשוד במעצר". כהן השתתף בעברו בתוכנית "אייל גולן קורא לך" והגיע עד למקום השני.

2 צפייה בגלריה
תיעוד: העיר על חניה לא תקינה והותקף בחניון ''לב העיר'' בהרצליה
תיעוד: העיר על חניה לא תקינה והותקף בחניון ''לב העיר'' בהרצליה
רגע ההתמוטטות של מנהל החניון
זו הארכת המעצר השנייה של כהן מאז שנעצר ביום ראשון, לאחר שעל פי החשד הוא הגיע לחניון ביחד עם אחיו ובמהלך ויכוח על חניה עם מנהל החניון הטיח בו אגרופים. אחיו נעצר תחילה גם כן, אך שוחרר בתחנת המשטרה. המקרה תועד במצלמות האבטחה של החניון, והסרטון הוצג היום בבית המשפט. מנהל החניון נפצע באורח קשה ועבר ניתוח בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במהלך הדיון הבוקר עדכן נציג המשטרה את הנוכחים כי הקורבן עדיין מורדם ומונשם בבית החולים.
"זה היה השיח הכי שטותי, האח של החשוד החנה במקום לא ראוי והמנהל העיר לו", אמר נציג המשטרה בדיון. סנגורו של החשוד, עו"ד יצחק איצקוביץ', טען כי כהן הרגיש מאוים בשל העובדה שמנהל החניון איים שידקור אותו, ולכן פעל מתוך הגנה עצמית. "כאשר החשוד שמע את הדברים הללו הוא חשש, וכתוצאה מכך שלח את ידו קדימה בסוג של הגנה עצמית", טען.

"הלקוח שלי מספר שהיה פה אירוע של התגרות מצד המתלונן, כאשר הוא איים עליו בסכין כי ידקור אותו, ולכן זה סוג של קנטור", אמר עו"ד איצקוביץ' ל-ynet בתום הדיון. "הוא לא ראה סכין, אבל כאשר עומד מולך אדם שאומר 'אני אדקור אותך', אז הוא חשש לחייו ולחיי אחיו, והוא הגיב. הוא מצטער על כך, אבל הוא טוען שזה היה למען הגנה עצמית ולמען שלמות גופו וגוף אחיו".
נציג המשטרה פחות התרשם מהדברים, וטען כי מעצר בית לא יספק אותו. "יש פה מסוכנות שצועקת לשמיים, בן אדם שבגלל ויכוח שטותי גרם לאדם אחר להיות מורדם בבית חולים - מקומו מאחורי סורג ובריח", טען.