1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הנאשמת ניגשה אל הפעוטה ששכבה על מזרן, תפסה אותה בחוזקה בזרוע ימין, הרימה את פלג גופה העליון של הפעוטה - וזרקה אותה על המזרן. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ראשון) נגד בתיה דיין (48), גננת בגן לוליקט בקריית מלאכי, בגין שורת עבירות אלימות והתעללות ב-16 פעוטות בני שנתיים ושלוש.
העבירות שמיוחסות לגננת התגלו בעקבות חשיפת סרטונים ממצלמות אבטחה שתיעדו את מעשיה. מעצרה הוארך בחודש עד מתן תסקיר בעניינה. בחלק מהמקרים גררה הנאשמת פעוטות על הרצפה, הכתה פעוטות בסנטר ובמקומות אחרים בגופם ונענעה את ראשם של כמה מהם.
כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מתאר מסכת של מעשי אלימות, דחיפות וצביטות - חלקם לעיני עובדות אחרות בגן. בסך הכול מתוארים בכתב האישום 30 מקרים שנחשפו במצלמות.
באחד המקרים המתוארים, אחזה הנאשמת בידיו של אחד הפעוטות בגן והרימה אותו אל הלול הסמוך שבו שהה פעוט אחר. השניים החלו לריב, והגננת שהבחינה בכך ניגשה לאחד הפעוטות והכתה אותו בחוזקה בפניו עם ידה. מעוצמת התקיפה הוטח הפעוט על סורגי הלול ונפל על התחתית שלו שהייתה ללא מזרן.
במקרה אחר שמופיע בכתב האישום מתואר כי אחד הפעוטות התקדם לכיוון דלת הגן שנותרה פתוחה. הנאשמת בתגובה תפסה בידו השמאלית בחוזקה, הכתה אותו בידו, תפסה אותו בפניו, הרימה אותו בידה והושיבה אותו על כיסא. בהמשך היא הכתה אותו בפניו, משכה אותו בחוזקה לכיוונה, ואז השעינה אותו על הכיסא והכניסה את המוצץ לפיו בחוזקה.
לפי הפרקליטות, "הנאשמת, בהיותה אחראית על הפעוטות בגן, התעללה בפעוטות בכך שהתעללה בחלק מהם, תקפה חלק מהם, חשפה חלק מהם לאלימות שלה ולאלימות כלפיהם, והנחתה ועודדה ילדה בת 11 שהגיעה לגן לסייע לה לטפל בפעוטות לתקוף אותם".
בבקשה להאריך את מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים, צוין כי דיין "לא הצליחה לכבוש את יצרה הרע והאלים אף שידעה כי כל מעשיה מתועדים במצלמות האבטחה של הגן. חמורה מכך היא פגיעתה של הנאשמת בנפשם הרכה של הפעוטות שחוו אלימות ואכזריות מצד המבוגר האחראי שאמור היה לטפל בהם ולדאוג לצורכיהם".

"ההורים המומים"

את משפחות הפעוטות מייצגים עורכי הדין יפעת שוורץ סיל וד"ר אמנון סודאי. השניים מסרו: "ההורים מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי מהיום, שהורה על מעצרה של הגננת המתעללת עד לקבלת תסקיר.
"ההורים המומים מכך שבמשך זמן כה ממושך שלחו את ילדיהם למקום שחשבו שהוא מקום מבטחים, אולם גילו כי ילדיהם עוברים התעללות, אלימות והזנחה. חשוב להורים שבית המשפט ימצה את הדין עם הגננת המתעללת".