ארגון פרו-פלסטיני בשם "ארגון הסולידריות עם הפלסטינים" שפועל בניו זילנד, פרסם מודעת "מבוקש" של השגריר הישראלי במדינה רן יעקובי. במודעה נכתב כי יעקובי מבוקש בגין "קידום פשע האפרטהייד הישראלי נגד הפלסטינים". בתגובה, ישראל הגישה מחאה רשמית חריפה לממשלת ניו זילנד. כעת, נבחנת מחדש אבטחת השגריר ונבדקת האפשרות להגיש תלונה על הסתה בגין פרסום המודעה.
2 צפייה בגלריה
המודעה
המודעה
"מבוקש". רן יעקובי - שגריר ישראל בניו זילנד
תמונת השגריר כ"מבוקש" התפרסמה בניוזלטר של הארגון, ולפי יעקובי היא זכתה לאינספור שיתופים ברשתות החברתיות במדינה. "מלבד הפוסטר בניוזלטר, הארגון קרא לציבור 'לתקל' אותי כאשר מזהים אותי ברחוב ובאירועים פרטיים: 'אם אתם רואים אותו ברחוב תגידו לו מה אתם חושבים'. יש בכך עידוד בסיכון גבוה לאלימות, בהתחשב באפשרות שפעילים חמומי ראש ייקחו את הקריאה הזו לרמה אלימה", כתב השגריר לראש הטקס במשרד החוץ.
"אני יכול בקלות לדמיין את האיום המוגבר על ילדיי ועל אשתי. לעיתים קרובות הם מטיילים איתי בעיר וברחבי ניו זילנד. השגרירות ואני ננהל התייעצויות עם הרשויות באשר לדרכים להתמודד עם פרסום זה. בינתיים, ההמלצה של קצין הביטחון של השגרירות היא לבחון מחדש את האבטחה שמספקת משטרת ניו זילנד לשגרירות ולשגריר לאור התפתחות זו".
2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בניו זילנד רן יעקובי הישראלי הראשון שמצביע בבחירות לכנסת ה 25
שגריר ישראל בניו זילנד רן יעקובי הישראלי הראשון שמצביע בבחירות לכנסת ה 25
היה הראשון שהצביע בבחירות לכנסת ה-25. יעקובי בקלפי בוולינגטון
במשרד החוץ בירושלים רואים בחומרה את העניין. בראשית השבוע צפוי להתקיים דיון במשרד כדי לגבש דרכי פעולה דחופות. שגרירות ישראל בניו זילנד כבר פנתה בנושא למשטרה המקומית, שאמונה על אבטחת השגרירים הזרים במדינה. במקביל, הוגשה פנייה דחופה למשרד החוץ של ניו זילנד בבקשה להתערבותו בנושא. בנוסף, השגרירות ביקשה מעורך הדין שלה לבדוק אם פרסום הכרזה מהווה עבירה על חוק ההסתה המקומי, ולקבוע אם ניתן להגיש תלונה למשטרה בעניין זה.
דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר בתגובה: “אנו רואים בחומרה רבה את האירוע ומצפים מממשלת ניו זילנד לפעול להגנת הדיפלומטים הישראלים המשרתים במדינה".