כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני תושבי נצרת בגין הצתת רכב הובלת אסירים של יחידת נחשון בשב"ס בנוף הגליל לפני כחודש. אחד מהנאשמים הפר צו מעצר בית לילי בין השעות 22:00 ל-6:00, והשני הוא חברו. לפי האישום, העצור גייס את חברו לביצוע ההצתה - כנקמה בשב"ס על המעצר. השניים, בני 39 ו-31, נעצרו כשבועיים לאחר המעשים. צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
עו"ד שמעון גבאי, סגן פרקליטת מחוז הצפון שהגיש את כתב האישום, ציין כי "גמלה בליבם של הנאשמים ההחלטה להצית רכב מסוג מרצדס, המשמש את יחידת נחשון בשב"ס, שחנה ברחוב הגומא בנוף הגליל. לשם מימוש ההחלטה, נסעו הנאשמים לתחנת דלק בעיר, ומילאו בקבוק בבנזין".
3 צפייה בגלריה
הצתת רכב שב"ס בנוף הגליל
הצתת רכב שב"ס בנוף הגליל
רכב שב"ס שהוצת בחודש שעבר בנוף הגליל
3 צפייה בגלריה
הצתת רכב שב"ס בנוף הגליל
הצתת רכב שב"ס בנוף הגליל
הנאשמים נמלטים מהזירה
גבאי המשיך לתאר את האירוע: "הם הגיעו בסמוך לרכב השב"ס, שפכו עליו את תכולת המיכל והציתו אותו. הם חזרו יחד לרכבם, ונמלטו מהמקום בעוד רכב השב"ס עולה באש. עוברת אורח שחלפה במקום הזעיקה מביתו את לוחם שב"ס, שהרכב מצוי ברשותו, והוא ובני משפחתו החלו בפעולות כיבוי".
רפ"ק דורון גבאי, קצין אגף חקירות ומודיעין במשטרת נוף הגליל, סיפר כי "ב-2 באוגוסט הגיע דיווח למשטרה על רכב של שב"ס שעולה באש בנוף הגליל. חוקרי כיבוי והצלה זיהו ארבעה מוקדי אש וקבעו שמדובר בהצתה". לדברי גבאי, "באמצעות איסוף מצלמות וטלפונים ניידים, הצליחה המשטרה לזהות את שני החשודים כשהם מסתובבים במספר מקומות בעיר, ובין היתר מתדלקים בתחנת דלק לפני האירוע".
רפ"ק דורון גבאירפ"ק דורון גבאיצילום: דוברות המשטרה
קצין המשטרה הוסיף כי "ראש צוות הפשעים הצליח לאתר דוח של שוטר שפגש אותם כחצי שעה לפני האירוע, וככה הצלחנו להבין מי המשתמשים ברכב, על שאף הוא היה רשום על שם בחורה". לדבריו, הנאשמים "כופרים בכל החשדות וטוענים שרק עברו בסביבה אבל לא הציתו את הרכב".
עו"ד דוד קליימן, שמייצג את אחד הנאשמים מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "הלקוח שלי מכחיש כל קשר להצתה, טרם קיבלנו את חומר הראיות בתיק".