הגבר שחוסל אמש (שלישי) בפיצוץ אופנוע בכניסה לשכונת בית בפארק החדשה באור יהודה היה מוכר למשטרה, שם מעריכים בתום פעולות חקירה ראשוניות כי הוא נרצח במסגרת סכסוך. התושבים מספרים כי אין זו הפעם הראשונה שהטרור הפלילי מגיע לאזור, אך הם עדיין בהלם, בין היתר בשל עוצמת הפיצוץ ש"הרעיד" את השכונה.

הילה שחר הייתה ברכבה כשפתאום שמעה "בום מטורף", כפי שהיא תיארה אותו בשיחה עם ynet. "באתי לצאת מהשכונה, חלפתי מול האופנוע ושמעתי בום מטורף. פגע לי רסיס ברכב והייתי בטוחה שירו בי, עצרתי את הרכב ורעדתי", היא שחזרה זמן קצר לאחר החיסול.
"הסתכלתי אחורה במראה וראיתי להבה ענקית, חשבתי שאולי זה פיגוע או מטען חבלה. באתי ללכת לכיוון האש ולראות מה קורה שם ופתאום אישה הגיעה מבפנים ואמרה לי 'לא להתקרב, יש שם גופה'. יש לי דם על הרכב, אני בשוק". היא סיפרה על ההלם, אך ציינה כי כאמור לא מדובר בפעם הראשונה שאירועים שכאלה קורים באזור: "לצערי זאת כבר הפעם החמישית נראה לי שזה קורה פה, אבל בחיים לא חשבתי שאהיה כל כך קרובה לזה".
3 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
(צילום: מתן גילאון)
3 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
"הייתי בהלם, היה בום מטורף"
(צילום: יאיר שגיא)
מזל (48) תושבת שכונת בית בפארק, סיפרה עוד קודם לכן כי "הייתי מול הטלוויזיה ואז שמעתי בום גדול. מהר רצתי לחלון וראיתי אש. בהתחלה לא הצלחתי להבין מה התפוצץ. הייתי בטוחה שנפל טיל".
ניצב-משנה דניאל חדד, מפקד מרחב דן שהגיע לזירה, אמר כי על האופנוע "היה גבר מבוגר שמוכר לנו, ובכל אופן בשלב הזה אנחנו מזהים את הפיצוץ כאירוע פלילי, ככל הנראה במסגרת סכסוך כזה או אחר". לדברי חדד, "אנחנו בשלבים הראשונים של החקירה - קיימנו הערכת מצב ואנחנו אוספים ממצאים בזירה".
3 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
"ככל הנראה במסגרת סכסוך". זירת החיסול
(צילום: יאיר שגיא)
לאחר הפיצוץ, המשטרה סגרה את שדרות שמעון פרס לתנועת כלי רכב והולכי רגל. מהמשטרה נמסר כי "יש להימנע מהגעה למקום ולהשתמש בדרכים חלופיות". הפיצוץ אירע בכניסה לשכונה חדשה, שהחלה להיבנות לפני כמה שנים באור יהודה אחרי שצה"ל פינה חלק מבסיס תל השומר. לא רחוק ממקום הפיצוץ שוכנת תחנת הכיבוי של קריית אונו.
הפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, אלעד סלמה ואחמד סרחאן, סיפרו: "היינו בנסיעה ברכב הפרטי כשלפתע שמענו פיצוץ חזק מאוד וראינו את האופנוע מפורק לגמרי. הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה רב-מערכתית קשה מאוד. לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
מנכ"ל זק"א תל אביב, צבי חסיד, וקמב"צ זק"א תל אביב יחיאל גולדמן שהוזעקו לזירה, הוסיפו: "מוקד זק"א תל אביב הזניק אותנו לזירה של רוכב אופנוע שנהרג כתוצאה מפיצוץ. מדובר בזירה מורכבת וקשה לטיפול. כתוצאה מהפיצוץ הטיפול של הצוותים מחולק לכמה זירות, ובסיוע מתנדבים נוספים אנו פועלים במקום לשמור על כבוד המת ולסייע לכוחות משטרת הזיהוי הפלילי הרבים שפועלים במקום".
פורסם לראשונה: 23:05, 03.10.23