2 צפייה בגלריה
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
"קוקאין" מאבקת סוכר
המשטרה עצרה בסוף החודש שעבר שני תושבי אילת, צעיר בשנות ה-20 לחייו ואישה כבת 30, לאחר שפרסמו באינסטגרם תמונה של עוגת יום ההולדת שנרכשה עבור הצעיר ועליה סמים, לכאורה. על העוגה היו גם שקית עם "קוקאין" במשקל 25 גרם, כמות הנחשבת גדולה ומסחרית, וסוכריות שנראו כמו סמים.
בדירה נמצאו גם כמויות קטנות של סמים אחרים, קצת מריחואנה וקטמין. השניים הובאו להארכת מעצר בפני בית משפט השלום באילת בחשד לעבירות ייצוא, ייבוא ואספקת סמים מסוכנים, וכן שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית. סנגוריהם של החשודים ביקשו לשחררם וטענו כי כמויות הסמים שנתפסו היו קטנות וזניחות, ואילו החומרים שהיו על העוגה, החשודים כסמים, הם חלק מיצירה מסוכרת של קונדיטורית יצירתית.
2 צפייה בגלריה
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
עוגת יום ההולדת עם שקית קוקאין במשקל של 25 גרם
עוגת יום ההולדת שפורסמה באינסטגרם - והובילה למעצר
"אני לא מאמינה, זו אבקת סוכר", אמרה הקונדיטורית, תושבת אילת, כששמעה על המעצר. לדבריה, היא מקבלת הרבה בקשות לעוגות יצירתיות.
עורך דינו של הצעיר החשוד, נמרוד אבירם מהסנגוריה הציבורית, מסר: "לפני שנחפזים להאריך מעצר על סמך תמונה של עוגה באינסטגרם, שזו הראיה המצביעה על חשד לסמים כשהחשוד מסביר שמדובר בקישוט על עוגה, נכון לבצע בדיקה מהירה שניתן לבצע בכל מעבדה או באמצעות כל ערכה פשוטה. לא צריך להמתין תשעה ימים במעצר עד שאומרים 'סליחה טעינו'. את יום ההולדת הזה החשוד לא ישכח".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מעבדות מחלקת הזיהוי הפלילי פועלות ללא לאות ומספקות חוות דעת בנוגע לסוגים שונים של סמים וחומרים המצריכים לעיתים בדיקות קפדניות אשר לוקחות זמן. ככל שניתן הבדיקות נעשות במהירות האפשרית, תוך הקפדה יתרה על הדיוק בחוות הדעת הניתנת כראיה בבית המשפט".