ראש המוסד דדי ברנע הזהיר היום (חמישי) כי איראן מתכוונת להרחיב את פרויקט העשרת האורניום שלה, ומנסה לשמור באופן חשאי כוונות עתידיות להרחיב אספקת אמצעי לחימה מתקדמים לרוסיה לטובת המלחמה באוקראינה. "אנו מתריעים גם על כוונותיהם להעצים את פגיעתם במדינות מוסלמיות ידידותיות באזור בדרכים שונות", אמר ברנע. "גם היום, באופן אבסורדי, קיימים גורמים במערב שקוראים לחתום עם איראן על הסכם תוך התעלמות בוטה מהשקרים האיראניים המצויים בהסכם".
ברנע, שנאם בטקס מצטייני המוסד בבית הנשיא בירושלים, הוסיף בנאומו: "בחודשים האחרונים אנו מזהים תהליכים מסוכנים, מאיימים וחלקם מתריסים מצידה של איראן. היא מגבירה את ניסיונותיה לבצע פיגועי טרור בכל רחבי העולם, ואותם אנחנו בולמים מדי יום. אני חוזר על התחייבותי, כפי שאמרתי כאן גם בשנה שעברה, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד".
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה וראש המוסד העניקו תעודות הצטיינות לשניים- עשר מצטיינות ומצטייני המוסד
נשיא המדינה וראש המוסד העניקו תעודות הצטיינות לשניים- עשר מצטיינות ומצטייני המוסד
ראש המוסד דדי ברנע
(צילום: חיים צח/ לע״מ)
ראש המוסד התייחס בדבריו גם לגל המחאות ששוטף את איראן מאז מותה של מהסה אמיני, ואמר כי "כ-100 ימים עברו מפרוץ המחאה העממית באיראן ועוצמתה איננה נחלשת. יש לנו הוכחות ברורות לכך שהמחאה הנמשכת מאתגרת את המשטר באיראן. הוא בחר להתמודד עם המחאות בברוטאליות חסרת מעצורים, בירי ללא אבחנה בנשים, נערות ואף ילדות. מאות נרצחים ברחובות, חסרי ישע, חסרי הגנה. אציין בהערכה: המפגינים איבדו את הפחד, איבדו את המורא. אנו רואים בבירור את המשטר, החזק כביכול, מופתע ומפוחד".
ראש המוסד הוסיף כי הארגון פועל לבסס בריתות עם מדינות במזרח התיכון ומדינות מוסלמיות אחרות שלישראל אין איתן קשר, "כדי לייצר מכפילי כוח שיאפשרו לנו לפעול ביעילות ובעוצמה מול אתגרים משותפים שונים", כלשונו. "אני רואה חשיבות רבה בתפקידו של המוסד לפלס נתיבים של נורמליזציה ושלום עם מדינות נוספות באזור ומחוצה לו".
3 צפייה בגלריה
מפגינה צעירה על רקע אחד ממצעדי המחאה באיראן
מפגינה צעירה על רקע אחד ממצעדי המחאה באיראן
המחאות באיראן. "המפגינים איבדו את הפחד. המשטר מתמודד בברוטאליות חסרת מעצורים"
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
שליש מל"ט איראני שאהד-136 אוקראינה במחוז חרקוב נשיא איראן איברהים ראיסי מסיבת עיתונאים שנה לכהונתו הסכם הגרעין ולדימיר פוטין נשיא רוסיה כנס ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה SCO ב סמרקנד אוזבקיסטן שיתוף
שליש מל"ט איראני שאהד-136 אוקראינה במחוז חרקוב נשיא איראן איברהים ראיסי מסיבת עיתונאים שנה לכהונתו הסכם הגרעין ולדימיר פוטין נשיא רוסיה כנס ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה SCO ב סמרקנד אוזבקיסטן שיתוף
פוטין, מל"ט איראני ונשיא איראן ראיסי. ברנע: טהרן מנסה להסתיר את כוונתה לספק עוד נשק מתקדם
(צילום: AFP, רויטרס, AP)
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בטקס: "אנחנו חיים בעידן טכנולוגי, עבודת המוסד היום קשה הרבה יותר. יותר מסובכת, יותר מסוכנת. אתם מתאימים את עצמכם למציאות המשתנה, והעשייה שלכם, 'בתחבולות' - תורמת לביצור ביטחונה של מדינת ישראל ושומרת על העליונות הביטחונית של עמנו. המבצעים והמעשים שלכם, כולם אפופי סוד, יישארו כך כנראה לנצח. אתם פועלים לא רק מחוץ לגבולות הארץ, גם מחוץ לגבולות הדמיון. בזכותכם, בזכות המוסד, אויבינו וגם ידידינו יודעים: הזרוע הארוכה של ישראל היא אכן ארוכה מאוד וגם חזקה מאוד. והיא מגיעה לכל מקום בכל זמן".

"כוחו של המוסד תלוי בעוצמת כלל מרכיביו"

הטקס בבית הנשיא התקיים זו השנה ה-13. עם המצטיינים - שמונה גברים וארבע נשים, נמנים לוחמים, אנשי טכנולוגיות ועובדי מטה. "אנחנו חייבים להצטיין כדי לעמוד באתגרים האדירים. להצטיין באמצעות גיוון ופתיחות לדעות ורעיונות, באמצעות חדשנות וחשיבה תחבולנית. ההצטיינות חייבת להיות חוצת ארגון. כוחו של המוסד תלוי בעוצמת כלל מרכיביו", אמר ברנע. "במוסד הכול מתחבר לשלם אחד, עוצמתי ומאוחד".
שתי תעודות הצטיינות הוענקו ללוחמים במוסד: האחד, לוחם ותיק המשרת גם כמפקד בארגון. בנימוקי האות נכתב כי פעילותו מהווה חלק משמעותי בפרויקטים אסטרטגיים של האגף המבצעי בו הוא משרת. הוא מתאפיין בחשיבה מחוץ לקופסא, קור רוח, צניעות וקולגיאליות, ומשרה ביטחון על הסובבים אותו. הלוחם השני שקיבל תעודת הצטיינות, כך נכתב, מהווה דוגמא ומופת לדמות הלוחם במוסד וחתום על שורת פיתויים טכנולוגיים. הוא קיבל תעודת הצטיינות על פעילותו המבצעית, יצירתיותו, קור הרוח והמקצועיות הרבה.

תעודת הצטיינות הוענקה גם לקצין איסוף המשרת בחוד העשייה המבצעית של המוסד ולקח חלק מרכזי במספר מבצעים אסטרטגיים שזכו לאחרונה בפרס ביטחון ישראל. הוא פועל באחד מתחומי הליבה המהווים אתגר מרכזי למוסד ולמדינת ישראל ובה בעת מקדיש מזמנו לחניכת הדור הבא של אנשי המבצעים בתחום עיסוקו.
עובד אחר באגף מבצעי קיבל תעודת הצטיינות על תרומתו למספר מבצעי ליבה של המוסד תוך שהוא מפגין חריצות יוצאת דופן, מצוינות, קולגיאליות ומקצועיות. עובדת נוספת באגף מבצעי קיבלה תעודת הצטיינות על מספר תפקידים מבצעיים שביצעה, בהם הייתה שותפה מובילה לקידום והכרעת מבצעיים בליבת העשייה המוסדית. במסגרת תפקידה הנוכחי כמפקדת מבצע, העובדת אחראית לקידום ומימוש מבצעים אסטרטגיים.
תעודת הצטיינות הוענקה גם לעובד טכנולוגי בתחום הסייבר אשר צמח בשורות המוסד עוד מתקופת שירותו הצבאי, ולעובד ועובדת מתחום המודיעין.