עובד ברשות האוכלוסין וההגירה נעצר היום (ג') בחשד לקבלת שוחד מיני בתמורה להנפקת אשרות שהייה (ויזה) בארץ. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים ובשלב זה אסר לפרסם את שמו.
במהלך החקירה הצטברו ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 חומרי חקירה על אודות העובד, עובד ציבור מרשות האוכלוסין וההגירה באזור מרכז, בחשד כי הנפיק אשרות שהייה בארץ לעובדת זרה בכמה מועדים ולתקופות שונות, בתמורה לשוחד מיני שקיבל ממנה לכאורה.
1 צפייה בגלריה
בכיר ברשות האוכלוסין נעצר בחשד לקבלת שוחד מיני תמורת אשרת שהייה בישראל
בכיר ברשות האוכלוסין נעצר בחשד לקבלת שוחד מיני תמורת אשרת שהייה בישראל
אישור השהייה שעליו חתם העובד
החשוד, שבמסגרת תפקידו אחראי בין היתר על ראיונות למבקשי מקלט ועל אשרות שהייה בישראל למהגרי עבודה, ניצל לפי החשד את תפקידו ומעמדו לסיפוק יצריו, תוך פגיעה באוכלוסייה חלשה ובסדרי שלטון.
בחקירה עלה חשד שלפיו האיש פתח "עסק משנה" שבו אישר בקשות לאישורי שהייה תמורת שוחד מיני. בחקירה הסמויה הצליחו בלשי היחידה הכלכלית לצלם את המפגשים המיניים שהעובד קיים ברכב עם העובדת הזרה. במשטרה חושדים שהוא קיבל שוחד מיני מעובדות זרות נוספות.
הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, נעצר החשוד - תושב מרכז הארץ בשנות הארבעים לחייו. הוא חשוד בהפרת אמונים בתאגיד, לקיחת שוחד וקבלת דבר במרמה. בהמשך עוכבה לחקירה העובדת הזרה בחשד למתן שוחד לעובד ציבור.
במשטרה ציינו כי "נמשיך לחקור ולחשוף עבירות של ניצול ופגיעה באוכלוסיות מוחלשות, ונפעל להגיע לכל מקום שבו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובתושבי המדינה".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "נבהיר כי מדובר בעובד מן המניין, לא בכיר ולא בדרגת הנהלה מכל סוג. העובד היה בהליכים משמעתיים בעבר וטופל במסגרת המשמעתית".