1 צפייה בגלריה
מימין - אשר (אושי) ויעקב פלאי ז''ל
מימין - אשר (אושי) ויעקב פלאי ז''ל
מימין: אשר ויעקב פלאי
(באדיבות המשפחה)
הידרדרות חלה במצבו של אברהם פאלי, אביהם של יעקב (6) ואשר (8) שנרצחו בפיגוע הדריסה בצומת רמות בירושלים ביום שישי. בשלב זה לא נשקפת סכנת חיים לאב, שבשל מצבו הועבר מבית החולים הדסה הר הצופים להדסה עין כרם.
אתמול סיפרה רעייתו של אברהם ואמם של יעקב ואשר, דבורה, כי האב שנפצע בפיגוע כלל לא יודע על מות בניו. "אני מרגישה שהאסון שקרה לנו זה אסון של כל עם ישראל", אמרה ל-ynet האם, שנמצאת בהיריון מתקדם. "אנחנו מרגישים את השותפות של כולם, את האכפתיות של כולם. ההרגשה היא ששני הילדים האלה שנלקחו הם הילדים של כל העם. זו הרגשה שקצת עוזרת לנו בהתמודדות".

על ילדיה שנרצחו בפיגוע הדריסה בירושלים סיפרה: "זכינו לקבל שתי מתנות מבורא עולם - שני ילדים טובים בעלי מזג נוח וטוב. הם נהרגו בגלל היותם יהודים על ידי מחבל, מתו על קידוש השם. אנחנו רק מקווים שהקורבנות האלה שנלקחו מעם ישראל לא יהיו קורבנות שווא, ואני רוצה קודם כל לנצל את במה האישית להתפלל על האבא של הילדים".
בשיחה, שהתקיימה יממה אחרי שאשר בן ה-7 הובא למנוחות, היא סיפרה על הדקות שלפני הפיגוע: "בעלי לקח את הילדים הקטנים שהיו אמורים לנסוע באוטובוס, כאשר חלק מהמשפחה נוסעת ברכב. הבן הגדול שהיה אמור ללוות את היותר קטנים נשאר ברכב. בעלי יצא עם הילדים ואז הרכב נכנס בהם. הבן התקשר לספר שקרה משהו. זה היה ממש פה, קרוב לבית. הגענו לשם לזירה, והבן שהיה בחיים אמר לי - 'אני לא יודע מה קורה, איפה האבא, איפה הילדים'".
לדבורה ואברהם תשעה ילדים, ושניים מהם נרצחו על ידי המחבל חוסיין קראקע. על בניה שנרצחו אמרה האם: "יעקב, בן 5, היה ילד ממתק. ילד שכולו היה נתינה, רצון טוב לשמח. הוא תמיד היה אומר תודה. הוא אמר - 'אני לא רוצה לנסוע באוטובוס, אבל אם אמא רוצה אז אני אסע'. אותו דבר גם אושי. הוא נולד בתשעה באב, קראנו לו אשר מנחם, על שם המשיח. צחקנו איתו הרבה פעמים שאולי הוא יהיה המשיח. הם ילדים שאהבו לעשות מצוות, ללמוד, היו הולכים עם אבא לבית הכנסת. עכשיו הם למעלה ביחד, בחייהם ובמותם לא נפרדו".
כשנשאלה מאיפה הכוחות להתמודד עם אסון שכזה, ענתה: "מאיפה הכוחות? קודם כל ברוך השם שזכיתי. יש לי משפחה מיוחדת, חינכו אותנו לאמונה בבורא עולם, אמונה שהשם גוזר ומקיים. אנחנו לא במקום של לחפש נקמה".