רוחות עוצמתיות, קור, גשם כבד – וכנראה שגם שלג בפסגות הגולן: אחרי סוף שבוע עם מזג אוויר מתעתע – עם גשם לפרקים ושלג בחרמון – לישראל תגיע מחר (שני) ממערב הסערה שזכתה לשם "ברברה", והיא תביא עימה אוויר קר, רוחות חזקות מאוד וגם הרבה מאוד גשם. כבר היום מתחזקת הרוח מדרום-מערב, והיא צפויה להמשיך להתחזק לקראת שעות אחר הצהריים והערב – אז ירד גשם בצפון, וייתכן גם אובך בדרום הארץ.
3 צפייה בגלריה
החרמון המושלג
החרמון המושלג
אתר החרמון המושלג. שלג צפוי גם בפסגות הגולן השבוע
(צילום: אתר החרמון)
3 צפייה בגלריה
ברקים ביישוב קציר
ברקים ביישוב קציר
ברקים ביישוב קציר
(צילום: רן מנביץ)
הסערה ברברה צפויה להגיע לישראל מחר בשעות הבוקר. זה יתחיל בצפון הארץ, שם יתחדש הגשם מחר בבוקר, ומאוחר יותר – בשעות הבוקר המאוחרות - ייכנס הגשם גם למרכז ולצפון הנגב. הוא ילווה ברוחות חזקות מאוד עם משבי רוח של עד 80 קמ"ש. מחר צפויה גם ירידה משמעותית בטמפרטורות, וייתכן שהשלג שירד בחרמון בימים האחרונים יגיע גם לפסגות הגבוהות של רמת הגולן ולפסגות הגבוהות מאוד של הרי הגליל.
למרות הסערה הצפויה, לירושלים לא צפוי להגיע שלג לאורך הסערה. יום שלישי צפוי להיות היום הקר ביותר מאז תחילת החורף. יחד עם הקור ימשיכו הגשמים, וייתכן גם שלג שירד בהרי הצפון בגובה 800 מטר ומעלה – ובפסגות הגולן. הרוחות ייחלשו מעט ביום שלישי. ביום רביעי ימשיך להיות קר – והגשמים יימשכו בבוקר עד שעות אחר הצהריים, אז תעזוב אותנו הסערה. ביום חמישי צפוי להיות קר, אבל לא גשום.
3 צפייה בגלריה
קשת בענן בשדות בית קמה
קשת בענן בשדות בית קמה
קשת בענן בשדות בית קמה
(צילום: הרצל יוסף)
שלג באתונה שתיעד שגריר ישראל ביוון
ברברה, שמגיעה ממערב, הותירה מאחוריה ביוון שלג כבד - גם באתונה. ביוון נרשמו היום טמפרטורות נמוכות ושלג כבד - שהוביל לסגירת כבישים באזורים הצפוניים של המדינה. ביוון דיווחו כי שירותי הכבאות קראו לאזרחים להימנע מיציאה מהבית, אלא לטובת יציאות הכרחיות. עוד דווח כי נאסרה תנועת אוניות מנמלים שונים, בהם פיראוס. ביוון דווח עוד כי בתי הספר בחבל "אטיקה", שבו שוכנת הבירה אתונה, ייסגרו מחר בשל מזג האוויר.
בספטמבר, לפני ראש השנה, פרסם השירות המטאורולוגי את רשימת שמות הסערות שיינתנו השנה. כפי שהיה גם בשנה שעברה, כל אירוע מזג אוויר הצפוי להיות משמעותי מקבל שם מתוך רשימה שנקבעה מראש ומורכבת משילוב בין שמות יווניים, קפריסאיים וישראליים. השמות הם לפי סדר ה-ABC, פעם שם נשי ופעם שם גברי. אם אירוע מזג האוויר יגיע אלינו מאחד האזורים הסמוכים, אז הוא ימשיך עם השם שניתן לו שם.
בשנה שעברה נעשה שימוש בשבעת השמות הראשונים ברשימה, כאשר על ישראל השפיעו באופן ישיר ומלא שתי מערכות – כרמל שהגיעה בדצמבר, וגרמה לכמויות גדולות מאוד של גשם, ואלפיס, שהגיעה בינואר, וגרמה לכמות גדולה של שלג בהרים. בין היתר השמות השנה הם אריאל, דניאל, גיא, יסמין, משה, פנינה, טליה, ורד ויונתן.