1 צפייה בגלריה
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
הכלוב שנמצא בתוך המתחם
הכלוב שבו אותר הפעוט
(צילום: דוברות המשטרה)
בית משפט השלום בחיפה החליט לשחרר הבוקר (שישי) ממעצר ללא תנאים מגבילים את תושבת העיר (35) שנחשדה בכליאת בנה בן השנה בכלוב ברזל. "זו טראומה לאם המשפחה ובעיקר לילדיה הקטנים", אמר עורך דינה של האם, דניאל דרוביצקי, בעקבות ההחלטה שהתקבלה בהסכמת המשטרה. חקירת החשד לכליאת שווא והתעללות בפעוט נמשכת.
בדיון הקודם שנערך בבית המשפט בעניינה של האם, טען נציג המשטרה כי נאספו ראיות שלפיהן מדובר באירוע שמתרחש באופן קבוע. מנגד, האם שמיררה בבכי, אמרה בדיון הקודם: "זה לא נכון, לא עשיתי כלום. לא התעללתי, בבקשה תשחררו אותי".

למרות תחינותיה של האם, השופט אחסאן חלבי החליט להאריך בדיון הקודם את מעצרה של האם בארבעה ימים. בא כוחה של האם הגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בעיר, שקיצר את המעצר ביומיים. בעקבות התפתחויות בחקירה, הודיעה הבוקר המשטרה לבית המשפט כי היא מסכימה לשחרר את האם ממעצרה וכך נקבע הבוקר.
עו"ד דרוביצקי, פרקליטה של האם, אמר: "ההחלטה מוכיחה את דבריי מהיום הראשון של החקירה שמדובר בתיק שאין לו כל גוון פלילי. לא בכדי המשטרה הגישה היום בקשה לשחרור ללא כל תנאי מקדים".
ביום שני הגיעו שוטרים למתחם המגורים של המשפחה בעקבות חשד לעבירות בתחום הסמים, ומצאו בדירה קריסטל וחשיש בכמות שלא נועדה לצריכה עצמית. צעירים בני 22 ו-27 מחיפה נעצרו בחשד להחזקת הסמים, ובמקביל אותר במתחם הכלוב שבו שהה הפעוט.
הבלשים הזדעזעו וחילצו מיד את הפעוט מתוך הכלוב, שבו נמצאו גם כריות ובקבוק. האם, שלא נכחה בדירה, הובאה למקום ונעצרה בחשד לכליאת שווא, הזנחת קטין חסר ישע והתעללות בקטין חסר ישע. במקביל, גורמי רווחה מהעירייה הוזעקו למקום והחלו לטפל בפעוט ובחמשת אחיו, וגם כעת ממשיכים לסייע למשפחה לצד המשך החקירה.