הדרום הפרוע: קליעים שנורו הלילה (בין שבת לראשון) מהיישוב הבדואי תל שבע פגעו בבתי תושבים ביישוב עומר הסמוך. תושבת עומר אורטל להב פרסמה בדף הפייסבוק המקומי תיעוד של פגיעת קליעים בביתה וכתבה: "קמנו לבוקר שבו גילינו שפגעו לנו בבית. לא סתם בבית, אלא בתריס הסלון בגובה הראש. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אחד הילדים חס וחלילה היה שם". תושבי עומר צפויים לקיים ב-17:00 הפגנה בכניסה ליישוב.
אף שלא מדובר בתופעה חריגה, תושבי עומר שרגילים לשמיעת קולות ירי ציינו שהלילה מדובר היה במטחים כבדים. התופעה מוכרת גם באזורים רבים אחרים באזור, בהם ביישוב הקהילתי כרמית בצפון הנגב, ולעיתים היא גובה חיים מקרב התושבים הבדואים: ביוני האחרון נהרגה נג'אח אבו עראר, תושבת ערערה בנגב, מכדור תועה במהלך עימות חמוש בין שתי משפחות ביישוב.
פגיעה בבית בעומר, הלילה:
בפוסט שפרסמה להב בעמוד הפייסבוק של היישוב עומר היא הוסיפה: "מה לעזאזל צריך לקרות כדי שמישהו יעשה משהו? את 106 זה לא מעניין והמשטרה לא באמת עושה משהו בנדון. אנחנו לא הראשונים ולא האחרונים שזה קורה להם. עד מתי נמשיך לשבת כמו ברווזים במטווח?".
תושב עומר נוסף, אברהם הרשקוביץ, הוסיף: "הבוקר עומר חוותה שדה קרב. היינו המטווח של הכנופיות בתל שבע. נשמעו קולות ירי ומכונות ירייה והקולות היו קרובים מתמיד. במדינה הזו, אם אתה לא מפגין ולא עושה רעש, זה כאילו אתה לא קיים. מה שקורה מזה עשור בנגב מתחיל לזלוג לכל מקום בארץ".
ראש המועצה פיני בדש: "אני כל יום צורח ומתריע. יורים פה בטירוף ופעם בחודש זולג כדור אלינו. אני מרחם על מפקד תחנת המשטרה ומפקד המחוז. גודל המשטרה לא מתאים לגודל של הנגב. ובתי המשפט? אין התרעה. משחררים כמעט כל אחד למעצר בית. עד שלא תהיה ענישה קשה לאנשים שנתפסים עם נשק ויורים - התופעה הזו לא תיפסק. אנחנו עם גדרות ועם אבטחה, אבל נגד כדורים גם כיפת ברזל לא תעזור. בלי בתי המשפט והשופטים שלהערכתי מפחדים אנחנו לא נתגבר על התופעה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות מציאת קליע בחלון בית, הגיע למקום כוח משטרה ונפתחה חקירה תוך איסוף ממצאים מהזירה. החשד כי מקור הירי כתוצאה מסכסוך בין חמולות בשכונה סמוכה בתל שבע.
"משטרת ישראל מנהלת מאבק עיקש ורצוף בעברייני הנשק בחברה הערבית. מתחילת השנה ועד חודש יוני נעצרו בכל רחבי הארץ 3,275 חשודים, נתפסו אלפי אמצעי לחימה והוגשו 1,039 כתבי אישום בגין עבירות נשק.
"במשטרה מדגישים שהמאבק המשטרתי המתמשך בעבירות אמל"ח וירי יתבצע ויתגבר כל העת, בכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום ובפרט בקרב החברה הערבית. לצד המשך האכיפה והעמקתה, בכדי לטפל בתופעה ולמגרה לחלוטין דרוש טיפול רב מערכתי ושינוי שורשי עמוק מעבר לאכיפה משטרתית. משטרת ישראל תמשיך במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד עבירות הנשק, ביישובי החברה הערבית ובכל מקום אחר".