הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כי מתנהלת חקירה פלילית נגד "נוכל הטינדר" סיימון לבייב. החקירה מתנהלת בגין עבירות מרמה שביצע לבייב, לפי החשד, לפני חמש שנים.
הודעת הפרקליטות נמסרה שעה וחצי לפני תחילת דיון על קובלנה פרטית - אישום פלילי שבו המאשים הוא אדם פרטי - שהגישה משפחתו של איש העסקים לב לבייב נגד "נוכל הטינדר" שמעון יהודה חיות, שהחליף את שמו לסיימון לבייב, בטענה שהוא משתמש בשם משפחתם כדי לבצע מעשי עוקץ ומרמה ופוגע בשמם הטוב. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין ולהביא להרשעתו בפלילים. היא הוגשה בחודש פברואר על ידי ארבעה מתוך תשעת ילדיו של לב לבייב.
הודעת הפרקליטות על החקירה הפלילית התקבלה בעקבות סעיף תשע באותה קובלנה, שעוסק בעבירת מרמה לכאורה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט שלא לדון באותה עבירה, שכן מתנהלת בעניינה חקירה פלילית.
2 צפייה בגלריה
שמעון יהודה חיות סיימון לבייב
שמעון יהודה חיות סיימון לבייב
שמעון חיות לאחר הסגרתו לישראל, 2019
(צילום: EPA)
עורך הדין יקי קהן, שמייצג את סיימון לבייב שלא הגיע לדיון בעניינו בבית המשפט, מסר כי "סיימון עובר בדיקות בבית חולים. אשלח אישור לבית המשפט מיד כשישתחרר. בשלב הזה נצטרך לדחות את הדיון עד למועד של 'אחרי החגים'". בסוף הדיון אמר כי "יש קרקס תקשורתי שלא אני הבאתי לבית המשפט כל ההליך הזה בעיני נועד לשרת דברים אחרים ולא את הצדק". על החקירה הפלילית אמר עו"ד קהן כי "הליכים פליליים ראויים להתברר באמצעות רשויות אכיפת החוק ולא על-ידי אנשים פרטיים בעלי עניין. טוב עשתה הפרקליטות שלא הצטרפה לקובלנה שכל מטרתה לשרת מערכת משומנת של יחסי ציבור".
עו"ד גיא אופיר, שמייצג את משפחת איש העסקים לבייב: "בכל פעם סיימון חולה קורונה, לדעתי הוא שבר שיאים. עכשיו אחרי לא מעט פעמים שחלה בקורונה, הוא מאושפז. ראינו שהוא יצא למסיבות בזמן שהיה חולה. לא ברור לי למה האדם הזה הסתובב חופשי, עקץ אנשים, גנב כספים ורק היום הפרקליטות מודיעה פתאום לבית המשפט 'חכו לי חכו לי אני גם רוצה להצטרף לאירוע הזה'. אנחנו מתכוונים להמשיך בדיון כי אנחנו לא סומכים שהדברים ינועו אם הפרקליטות תנהל את הדברים".
2 צפייה בגלריה
רותי לבייב, בתו של לב לבייב
רותי לבייב, בתו של לב לבייב
"סיימון פגע באנשים ומעשיו שויכו לבני המשפחה". רותי לבייב, בתו של לב לבייב
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד יקי קהןעו"ד יקי קהן
כזכור, חלק ממשפחת לבייב, שבראשה עומד איש העסקים לב לבייב, הגישה בפברואר לבית משפט השלום בתל אביב קובלנה פלילית פרטית נגד סיימון לבייב, לשעבר שמעון חיות, שהסרט "נוכל הטינדר" על אודות מעלליו יצא לאחרונה לשידור בנטפליקס. משפחת לבייב טוענת כי סיימון לבייב הציג עצמו כבנו של לב לביייב. לטענתם, הפרשה גרמה לפגיעה בשמם הטוב וכן לפגיעה בפרטיות שלהם.
     עו"ד גיא אופירעו"ד גיא אופירצילום: מוטי קמחי
עורכי הדין של בני משפחת לבייב, גיא אופיר, רועי בן דוד ו-ויקטוריה רזניקף מסרו בנוסף: "משפחת לבייב היא משפחה אמידה, ולה עסקים רבים, ובהם חברת יהלומים שמזוהה עימה. סיימון לבייב שינה את השם עמו נולד - שמעון יהודה חיות - לסיימון לבייב, ובמשך תקופה רבה התחזה ועודנו מתחזה לבן משפחת לבייב בישראל ובעולם. תקופה ארוכה, הוא מציג מצג שווא כי הוא בנו של לב לבייב, ומקבל טובות הנאה רבות (בהן חומריות) והכל תוך עורמה ודברי כזב, כי הוא בן למשפחת לבייב. וכי משפחתו (לבייב) תשלם ותישא בעלויות טובות הנאה אלו. הנאשם רימה, כיזב ופגע בנשים, גברים ועסקים בישראל ובעולם, כאשר מעשים אלו שויכו לקובלים בשל שם משפחתם".