שגריר אוקראינה בישראל מודה לראש הממשלה נפתלי בנט על מאמצי הסיוע, לא שולל את קיום שיחות התיווך בירושלים - אבל מפציר בישראל לספק אמצעי הגנה לקייב. במסיבת עיתונאים שערך בתל אביב, השגריר יבגן קורנייצ'וק חבש קסדה ואמר שאם קסדות שכאלה היו ברשות האוקראינים שנשארו במדינה בזמן המלחמה, אז הם היו מוגנים יותר.
"אני לא יודע למה אנשים מפחדים לספק אמצעי הגנה לאוקראינים? זה נשק או משהו? זה דבר פשוט שהם יכולים לעשות", אמר השגריר. "אני מקווה שהממשלה תוכל לפחות לתת לנו דברים כאלה, שיעזרו להציל חיי אוקראינים".
2 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
קורנייצ'וק עם הקסדה, במסיבת העיתונאים
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
(צילום: מוטי קמחי)
רגע לפני חידושן בעיר ברסט שבבלארוס של השיחות בין הרוסים לאוקראינים בנוגע להפסקת אש, אמר השגריר האוקראיני כי "המנהיגות שלנו שוקלת את ירושלים כמקום אפשרי לשיחות תיווך". קורנייצ'וק הודה לאזרחי ישראל ולארגונים השונים שנרתמו לסייע לאוקראינים ולפליטים שנמלטו מהמלחמה - אבל ביקש שכרגע לא ימשיכו בתרומות, עד שהן יועברו אל האנשים הזקוקים לכך.
בתחילת דבריו הוא ביקש להודות לראש הממשלה בנט על טיסתו לקרמלין בשבת, שם פגש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אני רוצה להודות לו המאמצים שנעשו בסוף השבוע. אנחנו לא בטוחים אם זה יצליח או לא, אבל העובדה עצמה שראש הממשלה טס במהלך השבת כדי לדבר על שלום, זה דבר חסר תקדים. אני לא מכיר אירוע כזה בהיסטוריה של ישראל. אנחנו מעריכים את זה".
"עבורנו, רצח העם העכשווי נגד העם האוקראיני דומה למלחמת יום כיפור שלכם", הוסיף. "לצערנו, אנחנו מתמודדים עם אויב עם נשק חזק יותר, מספר ההרוגים גדול יותר. אז תודה על המאמצים שלכם לתווך".
קורנייצ'וק קרא לכל הישראלים שיש להם קרובים או חברים ברוסיה: "דברו איתם וספרו להם מה באמת קורה באוקראינה. מה גודל הקטסטרופה ההומניטרית שנגרמה על ידי ממשל רוסיה. ואני רוצה גם לדבר לרוסים, מה עשינו לכם? מה האוקראינים עשו לכם? שאתם הורגים את האנשים שלנו ואונסים את הנשים שלנו. לא עשינו שום דבר רע, אנחנו נלחמים עבור עצמאותנו ונעשה זאת עד שנהיה חופשיים".