3 צפייה בגלריה
ביקור שגרירת ארה"ב באו"ם בצה"ל
ביקור שגרירת ארה"ב באו"ם בצה"ל
השגרירה תומס-גרינפילד עם סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
גורמים ישראלים ביקשו היום (ג') משגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד, המבקרת בימים אלה בארץ, להתנות את הענקת הסיוע האמריקני ללבנון - הסובלת ממשבר כלכלי, פוליטי וחברתי - בכמה סעיפים הנוגעים לחיזבאללה: הרחקה של אנשיו מהגבול, התחייבות שצבא לבנון יפעל להקשות על ייצור הטילים המדויקים של הארגון וימנע הברחות אמל"ח למדינה. בעקבות דיווחים על נטישת חיילים את צבא לבנון מביעים בישראל דאגה שנשק אמריקני שיסופק לו יזלוג לחיזבאללה וייעשה בו שימוש נגד צה"ל.
עוד ביקשו הגורמים את התערבות השגרירה בהגברת המאמצים של אנשי כוח האו"ם יוניפי"ל לפקח על שטחים בדרום לבנון הנשלטים על ידי חיזבאללה והיום אין אליהם כניסה. ישראל טוענת שחיזבאללה פועל במרחבים הללו ללא פיקוח, בטענה שקרית שלפיה מדובר בשטחים פרטיים.
הגורמים הבהירו לתומס-גרינפילד כי יציבות בלבנון היא אינטרס ישראלי מובהק. הם ציינו שהמו"מ לתיחום הגבול הימי בין שתי המדינות הוא הזדמנות לחיזוק הכלכלה הלבנונית והגברת היציבות האזורית.
3 צפייה בגלריה
ביקור שגרירת ארה"ב באו"ם בצה"ל
ביקור שגרירת ארה"ב באו"ם בצה"ל
עם השגריר באו"ם ארדן. "היא תיזכר בביקור הזה"
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
כוחות האו"ם מסיירים בדרום לבנון סמוך לגבול עם ישראל
כוחות האו"ם מסיירים בדרום לבנון סמוך לגבול עם ישראל
ארכיון. סיור כוח יוניפי"ל בדרום לבנון
(צילום: AFP)
תומס-גרינפילד ערכה היום סיור ביטחוני בין גבולות ישראל בליווי שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן וסגן הרמטכ"ל הרצי הלוי. היא ביקרה בבסיס חיל האוויר פלמחים, שם סקרה מערכות כיפת ברזל, משם המשיכה לביקור בגבול עם רצועת עזה ואז הצפינה לנקודה שבה חפר חיזבאללה מנהרת טרור בגבול הצפון. מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שלומי בינדר, סקר בפניה את התבססות והתעצמות חיזבאללה בגבול לבנון והשפעות איראן באזור.
השגריר ארדן אמר אחרי הסיור כי הוא היה "משמעותי מאוד". לדבריו, "השגרירה ואני עובדים יחד לבלום יוזמות נגד ישראל במועצת הביטחון, והיום היא למדה לעומק את תמונת המצב הביטחונית באזור. היא ראתה את ארגוני הטרור שנמצאים ממש מעבר לגבול כשלוחות של איראן. בפעם הבאה שנצטרך להסביר זאת למועצת הביטחון, היא תיזכר בביקור הזה".
בערב נפגשה תומס-גרינפילד עם שר הביטחון בני גנץ, שהודה לארה"ב על תמיכתה בהצטיידות לכיפת ברזל".