סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית דיווחה הערב (ראשון) כי "ישראל מחזיקה חבר פרלמנט ירדני לאחר שנעצר בחשד שניסה להבריח זהב ונשק דרך מעבר אלנבי לגדה המערבית". משרד החוץ הירדני אישר כי מדובר בעימאד אל-עדוואן, שלפי התקשורת בירדן ניסה להבריח קרוב ל-200 אקדחים, וכן רובי סער, בין היתר גם M-16 - וכל הנשקים הוסתרו בתוך שלושה תיקים.
על פי הדיווחים, האירוע התרחש אתמול בשעות הצהריים - וחבר הפרלמנט שניסה לחצות את הגבול עם רכבו נעצר לחקירה בשב"כ. ישראל הרשמית לא אישרה את פרטי האירוע, אולם גורמי ביטחון שמעורים בפרטים טוענים כי "הדבר מדאיג ומטריד מאוד שכן מדובר בניסיון העברת נשק יחסית גדול".
3 צפייה בגלריה
עימאד אלעדואן
עימאד אלעדואן
חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן
3 צפייה בגלריה
סוכלה הברחה בגשר אלנבי של חבר פרלמנט ירדני
סוכלה הברחה בגשר אלנבי של חבר פרלמנט ירדני
הנשקים שנתפסו במעבר אלנבי, על פי הדיווחים הירדניים
3 צפייה בגלריה
מעבר גשר אלנבי
מעבר גשר אלנבי
מעבר אלנבי, ארכיון
(צילום: AFP)
ממשרד החוץ של ירדן נמסר: "אנו עוקבים עם כל הגופים הנוגעים בדבר אחר סוגיית מעצרו של חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן, שנעצר על ידי השלטונות הישראליים בגין הברחת נשק וזהב. משרד החוץ בשיתוף עם המנגנונים הנוגעים בדבר בממלכה פועלים כדי לטפל בסוגיה בהקדם האפשרי".
אל-עדוואן הוא תושב העיר סלט שבמרכז ירדן. הוא עורך דין, בעל תואר שני במשפט בינלאומי וחבר בוועדת פלסטין בפרלמנט הירדני. לאחר הדיווחים על מעצרו, חבר הפרלמנט הירדני חליל עטיה אמר כי "הכיבוש עצר את אחד מעמיתיי", קרא לפעולה מיידית לשחרורו והטיל אחריות על ממשלת ירדן לכל כישלון בהבטחת השחרור.
מערכת הביטחון הישראלית עובדת בשיתוף פעולה הדוק מול הירדנים בשלל נושאים, בהם הר הבית והסוגייה הפלסטינית. רק בפברואר האחרון, נזכיר, נפגשו נציגים של המדינות בעמאן בניסיון לייצר שקט אזורי. הקשר עם הירדנים חשוב עבור ישראל, ולכן מדובר בסוגייה רגישה מאוד. גורמים המעורים בפרטי התקרית מספרים כי מצד אחד מדובר בניסיון הברחה משמעותי וגדול תוך ניצול העובדה שמדובר בדיפלומט, אך מצד שני אין רצון להיכנס למשבר מול הירדנים.