2 צפייה בגלריה
שלג בירושלים
שלג בירושלים
הרכבת הקלה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בית משפט השלום בירושלים החליט אתמול (יום ד') לשחרר חשוד שיידה אבנים לעבר הרכבת הקלה בירושלים, בטענה שלא סיכן חיי אדם. "יידוי אבנים לעבר הרכבת צפוי לגרום לבהלה - אך ספק גדול אם יש בכוחה כדי לגרום לסיכון חיי אדם", הסביר השופט אלעד לנג.
בסוף השבוע האחרון, בזמן ששלג ירד על ירושלים, כמה נערים ממזרח העיר ניצלו את העובדה שרבים בבירה השליכו כדורי שלג אחד על השני, ובחרו לעטוף אבנים בשלג כדי לתקוף מכוניות, תחנות משטרה ואת הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
אלעד לנג
אלעד לנג
"ספק אם יידוי אבנים לעבר רכבת גורם לסיכון חיי אדם". השופט אלעד לנג
(מתוך אתר הרשות השופטת)
אחד הנערים, בן 14, יידה אבנים לעבר הרכבת באזור שכונת שועפט שבצפון העיר, ונעצר בעקבות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה שעיכבו אותו עד להגעת המשטרה. לאחר חקירה גובשה תשתית ראייתית והוגשה נגדו הצהרת תובע בבית המשפט, לקראת הגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות בימים הקרובים.
במשטרה ביקשו אתמול להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, אך שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, חשב אחרת - ושחרר אותו למעצר בית. בהחלטתו השווה לנג בין עבירה של יידוי אבנים לעבר רכב חולף לבין יידוי אבנים לעבר הרכבת.

"מבלי לגרוע מחומרת הדברים, יש הבדל מהותי בין השלכת אבנים לעברם של כלי רכב נוסעים לבין השלכת אבן לעברה של רכבת", כתב השופט בהחלטתו. "משעוצמת הסיכון הכרוכה בפגיעה ברכב נוסע עולה משמעותית על זו שעלולה להיגרם לפגיעה ברכבת, כאשר תוצאת השלכת אבן לעברה (של הרכבת) צפויה לגרום, בסבירות גבוהה, לנזק לרכוש, כמו גם לבהלה, אך ספק גדול אם יש בכוחה כדי לגרום לסיכון חיי אדם".
השופט הוסיף כי "לא נעלמה מעיניי הסימבוליות שבהשלכת אבן לכיוון רכבת, שהינה כלי תחבורה ציבורי". לנג אכן שחרר את הנער החשוד למעצר בית, אך המשטרה ערערה על החלטתו וצפוי להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין ההחלטה.
זו אינה ההתבטאות הבעייתית הראשונה של שופט השלום. לפני כשמונה חודשים עצרה המשטרה צעיר ערבי שצילם סרטונים של לוחמות מג"ב בעיר העתיקה, שעלולים לטענת המשטרה להתפרש כמיניים, והעלה אותם לטיקטוק. לנג אמר אז כי הסרטונים "מחמיאים" לשוטרת, ולאחר מכן התנצל על דבריו.