4 צפייה בגלריה
ד עם אחותו רנה
ד עם אחותו רנה
סג"מ ד' עם אחותו רנה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בשם האחות: לפני כשלוש שנים נרצחה רנה שנרב, בת 17 מלוד, בפיגוע בעין בובין שליד ההתנחלות דולב. שנרב בילתה במקום עם משפחתה ונפגעה ממטען חבלה שהונח במקום והתפוצץ. כתוצאה מכך נפצעו גם אביה ואחיה. האח, ד', סיים אתמול (שני) באופן סופי את קורס הקצינים, קיבל דרגת סגן משנה והפך לקצין באגף המודיעין.
במהלך ההכשרה לקצונה היה סג"מ ד' תחת פיקודו של סגן א', ששירת כקצין אמ"ן צעיר בזמן הפיגוע. א' רק נכנס אז לתפקידו בחטיבה המרחבית אפרים כקצין התרעה, והיה זה שקיבל את הדיווח הראשוני על הפיגוע. הוא הופקד על איסוף המודיעין לתפיסת המחבלים, ואת השלמת הקצונה אתמול הם סיימו יחד: ד' כקצין טרי וא' כמפקד הצוות שלו, שפיקד עליו בחודשים האחרונים.
4 צפייה בגלריה
אחיה של רנה שנרב וקצין המודיעין
אחיה של רנה שנרב וקצין המודיעין
"מחוברים בקשרי דם". אחיה של רנה שנרב וקצין המודיעין
(צילום: דובר צה"ל)
"הפיגוע אירע בחודשיים הראשונים שלי בתפקיד", שחזר סגן א' בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות". הדיווחים על הפיגוע החלו לזרום כשהיה בביתו, לא רחוק מהבסיס שבו שירת, וא' הצטרף מיד למאמצי המודיעין. "קציני המודיעין תפעלו את האירוע מהשטח ואני ניהלתי את המאמץ המודיעיני מהחטיבה. הבנתי שיש צעירה הרוגה במקום, נער פצוע קשה ומבוגר שנפצע באורח בינוני. השמות שלהם התפרסמו זמן קצר לאחר מכן, ולפני חמישה חודשים כשקיבלתי את רשימת הצוערים והבנתי שאחד מהם הוא פקוד שלי. זה היה שוק מוחלט", אמר.
"התלבטתי אם להעביר אותו צוות אבל בסוף החלטתי שזה נכון שיהיה אצלי, גם כאמירה פיקודית וגם כסגירת מעגל מאוד מיוחדת. זה המחזור החמישי שלי בתפקיד ויש לי שיעור בכל מחזור שאני מקדיש לזכר רנה".
ד' לא ידע שמפקדו לקח חלק בתפיסת המחבלים שרצחו את אחותו. "לפני הקורס שוחחנו והוא שאל אם יש משהו שהוא צריך לדעת", הוא נזכר. "סיפרתי לו וגם אמרתי שתהיה אזכרה במהלך ההשלמה שאצטרך להיות בה. א' אמר לי שהוא שמע על זה ושנדבר על הנושא, וכשהתחיל הקורס הוא סיפר לי הכול. זה מאוד התחבר לי למשהו שחוויתי בשלוש השנים האחרונות, ובצבא במיוחד. כל כך הרבה אנשים קשורים לפיגוע, לאירוע ששינה את חיי ועיצב אותם מחדש. מבחינתי זו עוד חוויה מעצבת חיים. זה היה אירוע אישי ומשפחתי והצבא היה נוכח מסביב, אבל לא חלק מהסיפור. פתאום לפגוש בדרך הכי קרובה שיש את מי שטיפל באירוע ימים ולילות, זה מדהים".
4 צפייה בגלריה
אחיה של רנה שנרב וקצין המודיעין
אחיה של רנה שנרב וקצין המודיעין
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אחיה של רנה וראש אמ"ן
אחיה של רנה וראש אמ"ן
(צילום: דובר צה"ל)
סגן א' הוסיף כי "מבחינתי מדובר בקשר שהתחיל הרבה לפני שהוא היה פקוד שלי. היסוד לקשר כבר הונח ואנחנו מחוברים בקשרי דם. זאת החוזקה של העם שלנו".
ההחלטה של ד' להתגייס ואף לצאת לקצונה אינה מובנת מאליה. "הפיגוע רק גרם לי להבין כמה אנחנו מדינה שצריכה לעבוד קשה בשביל הקיום שלה", הוא אמר. "נכון שאת 'התרומה המשפחתית' למלחמה הזאת שילמנו, ורנה הצטרפה לאלפים שמסרו את נפשם על קיומה של הארץ, אבל הבנתי גם כמה אני צריך, באופן אישי, לעשות הרבה מעבר".
בני משפחתו של ד' ליוו אותו אתמול בטקס. "עשיתי את זה גם בשביל רנה", הוא אמר. "אני מרגיש שאני פה בשביל שניים. יש התרגשות מאוד גדולה. כשאני מסתכל על א' אני מבין מול מה אני עומד. לפני יותר משלוש שנים הוא סיים את הקורס, כמוני, ומהר מאוד מצא את עצמו באירוע שאי אפשר להתכונן אליו. זו אחריות גדולה".