4 צפייה בגלריה
פואד טלאלקה
פואד טלאלקה
פואד טלאלקה. "אנחנו לא יודעים שום דבר על מה שקרה לו, ואנחנו מיואשים"
(צילום: תומר שונם הלוי)
משלחות רבות של נציגי משפחות החטופים יוצאות לביקורים בחו"ל כדי להיפגש עם פוליטיקאים, אנשי תקשורת ודמויות נוספות שעשויים להשפיע על דעת הקהל במדינות ועל ההתנהלות של מקבלי ההחלטות בנוגע לשחרור החטופים. אחת מאותן משלחות היא המשלחת של עמותת ההסברה "ישראליז" לוושינגטון, שבמרכזה עומדת משפחתו של החטוף סאמר טלאלקה בן ה-24, תושב חורה שעבד במדגרה של קיבוץ ניר עם, ומשם נחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. אביו פואד, שמשתתף במשלחת, אמר ל-ynet Live הבוקר (רביעי) כי "עם כל מי שאני פוגש, אני מדבר על הכאב, על איך שהבן שלי נחטף ואני לא יודע שום דבר עליו - אם הוא חי או מת, אם הוא חולה, עם מי הוא נמצא ומה הוא אוכל".
ריאיון עם פואד טלאלקה
(צילום: שמוליק דודפור)

לדברי האב, "אנחנו לא יודעים שום דבר על מה שקרה לו, ואנחנו מיואשים. אנחנו צריכים לרוץ לכל אחד שיכול להחזיר את החטופים". פואד סיפר כי "אחד האזרחים התאילנדים שחזרו מהשבי סיפר שהיה איתו שעתיים וזהו. אלה היו השעתיים הראשונות, ואז הפרידו ביניהם".
פואד טס יחד עם חברי העמותה כדי להיפגש עם חברי קונגרס אמריקנים וגורמים בצלב האדום כדי לספר את הסיפור של בנו ולקרוא להפעלת לחץ על חמאס. מדובר במשלחת הראשונה שטסה לוושינגטון שכוללת משפחה ערבית-ישראלית. "אני דיברתי בכל הפגישות על כך שצריך להפעיל לחץ כדי שיחזירו לנו את הילדים. אי-אפשר לשתוק, כמה אפשר? כבר עברו חודשיים", אמר פואד. "פעם יש הפסקת אש, פעם לא רוצים הפסקת אש - ואנחנו במשפחה תלויים באוויר".
4 צפייה בגלריה
"אני יושב עם הדמעות, לבד": החטוף של היישוב הבדואי חורה
"אני יושב עם הדמעות, לבד": החטוף של היישוב הבדואי חורה
"אני לא יודע אם הוא חי או מת, אם הוא חולה, עם מי הוא נמצא ומה הוא אוכל". תיעוד של סאמר ברצועת עזה
האב ציין כי הוא "מקווה שאפגוש בוושינגטון מנהיגים ערביים שיסכימו לכך". עם זאת, הוא הבהיר כי "זה בכלל לא משנה שהבן שלי ערבי, כשהם לקחו אותו חשבו שהוא ישראלי. נכנסו למקום העבודה שלו, הוא אזרח וכמובן שלא היה עם מדים".
"לא מעניינת אותי פוליטיקה, שיעשו מה שהם רוצים. תעשו מלחמה, תעשו מה שאתם רוצים. תוציאו לנו את הילדים, הילדים שלנו. ואני לא מדבר על הילדים שלי רק, על כולם. אני מרגיש את הכאב של האחרים", אמר האב פואד. "בזמן הפסקת האש אמרו שסיימו עם הילדים והנשים, אז אמרנו שאולי המזל הבא יהיה שלנו, וזה לא קרה. התקווה, שהייתה למעלה, ירדה לרצפה".
למרות הכאב, הריאיון עם פואד נגמר באופטימיות זהירה. "יהיה טוב, זה מה שאנחנו מקווים", אמר האב. "אני מקווה שבסוף תהיה תוצאה מהביקור בארצות הברית. אם הגענו עד לסוף העולם, אז שייצא לנו משהו לפחות, שלא נחזור בידיים ריקות".
4 צפייה בגלריה
חטופים
חטופים
סאמר, פרחאן, יוסף, חמזה, בלאל ועאישה. 6 אזרחים בדואים נחטפו ב-7 באוקטובר, רק 2 חזרו
בסך הכול נחטפו ב-7 באוקטובר שישה אזרחים בדואים: סאמר, פרחאן אל-קאדי (53) מכפר כרכור שנחטף במהלך עבודתו בקיבוץ מגן, ויוסף אל-זיאדנה (49) שנחטף יחד עם שני בניו חמזה (21) ובלאל (18) ובתו עאישה (17) מאזור רהט שנחטפו במהלך עבודתם בקיבוץ חולית. עאישה ובלאל, שענו על הקריטריונים לשחרור ילדים, שוחררו בשבוע שעבר במסגרת הפעימה האחרונה של שחרור החטופים.
בריאיון בחודש שעבר, ביקש האב פואד עם דמעות בעיניים לספר על בנו: "סאמר בן 24, בחור רווק. בקיץ הוא היה אמור להתחתן, והתחיל לבנות את הבית שלו מאחורי הבית שלי. הוא עובד איתי כבר שש שנים במדגרה של הקיבוץ והוא מאוד אוהב אופנועים, אופנועים הם החיים שלו, המחלה שלו. הוא בחור נחמד וישר ולא עושה בעיות".
4 צפייה בגלריה
פואד סאמר אל-טלאלקה
פואד סאמר אל-טלאלקה
"לפעמים אני יושב בתוך הבית הלא גמור שלו, ומחכה שהוא יחזור הביתה". סאמר טלאלקה
"אני יושב עם הדמעות, לבד": ריאיון עם פואד טלאלקה, בחודש שעבר
(כתב: אסף קמר, צילום: תומר שונם הלוי)

"לפעמים אחרי הצהריים אני עושה פה סיבוב, יושב לבד עם דמעות באחד החדרים הלא גמורים, מעשן סיגריה ושותה קפה בתוך הבית הלא גמור של סאמר - ומחכה לו, מחכה שהוא יחזור הביתה", שיתף אביו. "אחד מבני המשפחה הציע להמשיך את הבנייה, אבל אני לא מסוגל. איך אפשר להמשיך לבנות את בית של סאמר כשהוא לא כאן?".