רעידת אדמה בעוצמה התרחשה הערב (שלישי) בדרום-מערב קפריסין, באזור העיר פאפוס. למייל האדום של ynet הגיעו דיווח כי הרעידה הורגשה באזור חיפה. לא דווח על נזק או על נפגעים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC) עוצמת הרעידה הייתה 4.8. מוקד הרעש היה בים, כ-22 ק"מ מדרום לפאפוס, בעומק של 17 ק"מ. כעבור פחות משעה הורגשה באותו האזור רעידה נוספת בעוצמה 4.0.
במשרד האנרגיה אמרו כי עוצמת הרעידה הייתה 4.1, והיא התרחשה במרחק של 322 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה.
בחודש פברואר האחרון הורגשו בצפון הארץ שתי רעידות אדמה בתוך פחות מעשר שעות. מוקדי הרעש היו באזור בית שאן, בעוצמה 3.1 ו-3.5. לפני כן הורגשו בצפון הארץ כמה רעידות נוספות, גם כאלה שהתרחשו בקפריסין.
בפיקוד העורף פרסמו לאחרונה רענון להנחיות בזמן רעידת אדמה:
השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.
הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.