א', נהג הסעות שהגיע לחלק מים למשתתפים בהלווייתו של מנהיג העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס שהתקיימה ביום ראשון, הותקף באלימות על ידי נהג ערבי. לדבריו הנהג הגיח מהנתיב הנגדי, נצמד אליו ותפס לו את היד בעת שחילק מים דרך חלון רכבו. "הוא צעק 'מוות ליהודים' והחל לברוח. רדפתי אחריו רגלית והוא נמלט. עליתי חזרה לאוטו, הוא עשה פרסה ואז הוא החל לרדוף אחריי", סיפר א' ל-ynet. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
א', שנפצע באורח קל כתוצאה מהתקיפה, סיפר כי נהג הרכב נסע במהירות לכיוונו. "חשבתי שהוא הולך להתנגח בי. הוא נכנס בי עם רכבו כמה פעמים. בשלב מסוים סימנו לו לעצור ליד שער שכם, ואז הוא ירד מהרכב, רץ לכיווני עם מוט ברזל והכה בשמשה שלי. הזכוכית התנפצה עליי ונפצעתי".
1 צפייה בגלריה
מרדף אחר הערבי שתקף יהודי חרדי בהלוויתו של הרב וייס בשער שכם
מרדף אחר הערבי שתקף יהודי חרדי בהלוויתו של הרב וייס בשער שכם
"רץ לכיווני עם מוט ברזל והכה בשמשה שלי". רגע התקיפה
"למזלי שוטרי מג"ב שהיו באזור הבחינו בו ועצרו אותו. הוא טען בפניהם שמדובר בסכסוך בין נהגים בכביש על רקע פלילי. אני חושב שזה היה על רקע לאומני. אני לא מכיר אותו, והוא צועק לי 'מוות ליהודים' עם מוט ברזל ביד", הוסיף א'.
עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו", שמייצג את א', שלח מכתב למשטרת ישראל ובו ביקש להאריך את מעצר החשוד. "מדובר באירוע אלימות קיצוני ביותר, ניסיון רצח של ממש", אמר עו"ד בלייכר. הוא ביקש להעמיד לדין את החשוד בגין תקיפה ממניע גזעני, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וניסיון רצח.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא. בהתאם, מיד לאחר המקרה נעצר החשוד על ידי השוטרים ונפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו. במסגרת החקירה נאספו ראיות ומהחקירה עולה כי הרקע לאירוע הנו סכסוך בכביש בין המעורבים. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".