ההרפתקן היפני קניצ'י הורי הפך השבוע, בגיל 83, לאדם המבוגר ביותר שהשלים את חציית האוקיינוס השקט בגפו - והוא אומר שכוחו עדיין במותניו, וכי צפויים לו מסעות נוספים.
4 צפייה בגלריה
קניצ'י הורי מסיר את כובעו עם הגעתו לנמל הבית שלו ביפן
קניצ'י הורי מסיר את כובעו עם הגעתו לנמל הבית שלו ביפן
קניצ'י הורי מסיר את הכובע עם הגעתו לנמל ביפן. "אמשיך לעבוד בלהיות 'לייט בלומר'"
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קניצ'י הורי על סיפון היאכטה שלו, מגיע לנמל הבית
קניצ'י הורי על סיפון היאכטה שלו, מגיע לנמל הבית
"כוחי עדיין במותניי". הורי על סיפון היאכטה
(צילום: AP)
הורי חזר לביתו אחרי שחצה את מצר קי הסמוך לחוף המערבי של יפן ביום שבת בבוקר, 69 ימים לאחר שהפליג מנמל יאכטות בסן פרנסיסקו בסוף מרץ. ביום ראשון, לאחר שהעביר את הלילה בסירתו בת ששת המטרים בסמוך לחוף, הורי נגרר לנמל בעיר מגוריו שין-נישינומיה שם התקבל בתשואות על ידי תושבים ומעריצים שנשאו שלטים שבהם נכתב "ברוך השב, מר קניצ'י הורי!".
כשהתקרב לנמל הורי עמד על רגליו, הוריד את כובעו הלבן ונופף. בירידתו מהסירה הסיר את כובעו שוב, קד קידה עמוקה על המזח וקיבל זרי ורדים. "תודה שחיכיתם!", אמר הורי, שנראה שזוף וארוך שיער יותר מהרגיל. הוא סיפר כי נשא עמו מלאי תרופות מסן פרנסיסקו, אך השתמש רק בטיפות עיניים ופלסטרים במהלך המסע שארך יותר מחודשיים.
4 צפייה בגלריה
קניצ'י הורי מקבל ורדים בקבלת הפנים בנמל הבית שלו
קניצ'י הורי מקבל ורדים בקבלת הפנים בנמל הבית שלו
קניצ'י הורי עם הוורדים בקבלת הפנים. נאבק בגאות, שמש קופחת וסערות
(צילום: AP)
"זה מראה כמה אני בריא", אמר הורי. "כוחי עדיין במותניי". לדבריו, במהלך המסע נתן את כל הגוף והנשמה, אך הוא מוכן לעוד הרפתקאות: "אמשיך לעבוד ולהיות 'לייט בלומר'". במסיבת עיתונאים בנמל היאכטות אמר הורי כי הפיכתו לאדם המבוגר בעולם שהשלים את המסע היא חלום שהתגשם. "זה היה אושר גדול להפוך אתגר למטרה אמיתית ולהשיג אותה בבטחה, במקום רק לאחוז באתגר כמו חלום. אני רוצה להתמודד עם אתגרים כל עוד אני חי", אמר הורי.
ב-1962 הורי היה לאדם הראשון בעולם שהשלים לבד וללא עצירה את המסע מיפן לסן פרנסיסקו דרך האוקיינוס השקט, ו-60 שנים לאחר מכן הוא חזר על המסע בכיוון ההפוך. הפעם, ההכנות בזמן מגפת הקורונה היו רצופות אי-וודאות - דרישות לחיסון, בדיקות ועניינים לוגיסטיים אחרים. "זה היה כמו ללכת על קרח דק", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
קניצ'י הורי מגיע לנמל הבית שלו
קניצ'י הורי מגיע לנמל הבית שלו
שמר על קשר עם המשפחה בזכות הטכנולוגיה. "המסע הבא יהיה מהנה עוד יותר"
(צילום: AFP)
עם יציאתו מסן פרנסיסקו נתקל הורי בסערה, אך מזג האוויר השתפר בהדרגה והוא הגיע להוואי באמצע אפריל, כשהוא מקדים את לוח הזמנים המתוכנן. הוא נאבק בגאות חזקה לקראת סוף המסע, וביום שישי כתב בבלוג שלו שהוא הצליח אבל מותש. כשהיה בטוח שהסירה שלו נמצאת במסלול הנכון לעבר הנמל, פנה הורי לנמנם.
הורי השלים בעבר מסעות ארוכים אחרים שבהם שט לבדו, ו-1974 אף הפליג מסביב לעולם. במסעו הקודם ב-2008 שט בספינה המונעת בכוח הגלים מהוואי למצר קי, בגפו וללא עצירות. למרות שהפליג לבדו, טכנולוגיה כמו כלי מעקב אחר ספינות ומערכות תקשורת אפשרו לו להישאר בקשר עם משפחתו ועם אנשים אחרים במהלך המסע. "אני מאמין שהמסע הבא שלי יהיה מהנה אפילו יותר", אמר.