העימותים בין תומכי המשטר למתנגדיו שוב מגיעים לתל אביב: אזרח זר בן 38 מאריתריאה, השייך למתנגדי המשטר, נדקר היום (חמישי) למוות ואזרח זר נוסף כבן 20 נפצע מדקירות באורח קשה בשכונת התקווה בתל אביב. המשטרה פתחה בחקירה, ומסרה כי לפי החשד הראשוני מדובר באירוע בעל רקע פוליטי שקשור למשטר באריתריאה.

עוד נמסר מהמשטרה כי חוקרי מרחב איילון הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים ובפעולות לאיתור החשודים. כמו כן, סגן מפקד מרחב איילון, ניצב-משנה שלומי בן זימן, קיים הערכת מצב בזירה והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א.
הדיווח על אירוע הדקירה הראשון התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן בשעה 13:03. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע כבן ה-20 טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים וולפסון בחולון, כשהוא במצב קשה עם פציעה חודרת.
חובש רפואת חירום במד"א אליעזר יהושע סיפר כי "הפצוע היה מחוסר הכרה כשהוא סובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".
2 צפייה בגלריה
שוטרי מחוז ת"א פתחו בחקירת אירוע רצח שאירע היום בת"א הקורבן פונה במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו
שוטרי מחוז ת"א פתחו בחקירת אירוע רצח שאירע היום בת"א הקורבן פונה במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו
זירת הרצח בתל אביב
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח השני הגיע עשר דקות לאחר מכן, על גבר כבן 38 שנפצע באירוע אלימות ברחוב חנוך. צוותי מד"א הוזנקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם נקבע בהמשך מותו. הערב עצרה היחידה המרכזית של מחוז ת"א שני חשודים במעורבות ברצח, שניהם אזרחים זרים מאריתריאה.
לפי החשד, הרקע הוא כאמור נושא המשטר באריתריאה, שהוביל כבר למהומות ענק בתל אביב. בחודש ספטמבר האחרון אירעו מהומות בתל אביב, בין תומכי המשטר באריתריאה למתנגדיו, שבהן נפצעו יותר מ-135 בני אדם, בהם לפחות 15 באורח קשה.
המלחמה בין תומכי המשטר למתנגדיו חזרה לרחובות ת"א בשבועות האחרונים, ובשישי האחרון נעצרו שלושה אזרחים זרים בחשד לתקיפה, בעקבות דיווח שהתקבל על קטטה באזור רחוב ההגנה. כוחות משטרה עצרו שלושה אז חשודים חמושים בגז פלפל וכלי תקיפה.
2 צפייה בגלריה
שוטרי מחוז ת"א פתחו בחקירת אירוע רצח שאירע היום בת"א הקורבן פונה במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו
שוטרי מחוז ת"א פתחו בחקירת אירוע רצח שאירע היום בת"א הקורבן פונה במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו
מעצר אזרח זר בת"א בחשד לתקיפה בשישי האחרון
מתנגדי המשטר (הכחולים) טוענים שתומכי המשטר (האדומים) נערכים לחגוג את יום העצמאות האריתריאי שיחול ב-25 למאי. הבוקר מחו אזרחיות זרות מאריתריאה סמוך לאצטדיון בלומפילד ביפו נגד הכוונה תומכי המשטרה לחגוג את יום העצמאות האריתריאי. כוחות המשטרה שמרו על הסדר ועל ביטחון המוחות וליוו אותן בסיום.
אחד הפעילים המרכזיים מבין מתנגדי המשטר אמר ל-ynet: "אם האדומים יחגגו יום עצמאות, אנחנו לא ניתן להם. שיחזרו לחגוג עם הדיקטטור שהורג כל יום אזרחים באריתריאה".
כמו לפני המהומות בשנה שעברה, גם הפעם התריעו בקהילה האריתריאית מחשש להתפרצות אלימה. "בימים האחרונים אנו רואים שתומכי המשטר מתכננים אירוע המוני בחגיגת יום העצמאות של אריתריאה", כתב נציג הקהילה למשטרה לפני שבוע. "הם מנסים ליצור כאוס בקרב הקהילה, אנו מזהים בדיוק כמו בעבר איומים וחיכוכים ברשתות החברתיות שעלולים להביא להפרות סדר ולאירועי אלימות כמו שהיו בספטמבר האחרון".