משטרת בריטניה הודיעה בצהריים (יום ב') כי היא חוקרת סרטון שבו נראה הצעיר בן ה-19 שפרץ בבוקר חג המולד לתחומי טירת ווינדזור בלונדון, בשעה שהמלכה אליזבת העבירה בה את חופשת החג. בסרטון, שנחשף היום על-ידי הצהובון "הסאן", נראה גבר במסכה, לבוש קפוצ'ון שחור, כשבידיו כלי ליריית חיצים, והוא אומר בו למצלמה בקול מעוות שהוא רוצה לרצוח את מלכת בריטניה. האיש בסרטון מזדהה בשם ג'סוונט סינג צ'ייל – אותו צעיר שלפי התקשורת הבריטית פרץ לטירה.
הסרטון שפרסם הצהובון הבריטי:

העיתון הבריטי מדווח כי הסרטון נשלח מחשבון הסנאפצ'ט של החשוד ביום שבת ב-8:06 בבוקר – בדיוק 24 דקות לפני שנעצר בתחומי טירת ווינדזור. אחרי מעצרו בשבת מסרה המשטרה כי צ'ייל הוא תושב סאות'המפטון, וכי מצאה כלי ליריית חיצים בין חפציו. בתקשורת הבריטית דווח כי הוא השתמש בסולם חבלים כדי לטפס על גדר תיל המקיפה את הטירה, וכי הוא הספיק להגיע למרחק של 500 מטרים מאזור הדירות הפרטיות שבו אכלה אז המלכה ארוחת בוקר עם בני משפחתה. הוא לא הספיק להיכנס לשום בניין במתחם הטירה.
צ'ייל נעצר בחשד להסגת גבול והחזקה של נשק תקיפה, אבל אתמול נודע כי הוא סובל מבעיות נפשיות, והוא הועבר להערכה פסיכיאטרית ונמצא כעת תחת השגחה רפואית.
3 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת בברכת חג המולד. געגועים לפיליפ
(צילום: Gettyimage)
בסרטון שנחשף היום ב"סאן" נראה הצעיר עוטה מסכה בהשראת "מלחמת הכוכבים" ונוקב במונחים הקשורים לסדרת הסרטים הפופולרית. "אני מצטער. אני מצטער על מה שעשיתי ועל מה שאעשה", הוא נשמע אומר בו. "אנסה להתנקש באליזבת, מלכת המשפחה המלכותית. זו נקמה עבור אלה שמתו ב-1919 בטבח ג'ליאנוואלה באג". טבח ג'ליאנוואלה באג, המכונה גם "טבח ארמיטסר", אירע בהודו ב-1919, והחיילים הקולוניאליסטים הבריטים הרגו במהלכו 379 בני אדם ופצעו כ-1,200.
בסרטון מיום שבת נשמע הפורץ צ'ייל אומר: "זו גם נקמה עבור אלה שנרצחו, הושפלו והופלו בגלל הגזע שלהם. אני הודי סיקי. שמי היה ג'סוונט סינג צ'ייל, שמי הוא עכשיו דארת' ג'ונס". הוא הודה שהוא אינו מצפה לצאת חי מהמתקפה, ובהודעה שצירף לסרטון כתב: "אם קיבלתם את זה, אז המוות שלי קרוב".
3 צפייה בגלריה
טירת ווינדזור. אביו של החשוד: "אנחנו עוברים רגעים קשים"
טירת ווינדזור. אביו של החשוד: "אנחנו עוברים רגעים קשים"
טירת ווינדזור. אביו של החשוד: "אנחנו עוברים רגעים קשים"
(צילום: רויטרס)
אביו של הצעיר, ג'סביר סינג צ'ייל, אמר היום ל"סאן": "משהו השתבש לחלוטין אצל הילד שלנו, ואנחנו מנסים להבין מה. לא קיבלנו הזדמנות לדבר איתו, אבל אנחנו מנסים להשיג לו את העזרה שהוא זקוק לה. מנקודת המבט שלנו, אנחנו עוברים רגעים קשים. אנחנו מנסים לפתור את העניין הזה, וזה לא קל".
המלכה אליזבת, בת 95, העבירה את חג המולד בטירת ווינדזור עם בנה הנסיך צ'רלס, רעייתו קמילה ובני משפחה נוספים. בדרך כלל נוהגת המלכה להעביר את עונת החגים בסנדרינגהאם שבמזרח אנגליה, אבל הפעם החליטה לחרוג ממנהגה.
3 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
ב-1982: פורץ הגיע כמעט עד למיטה שלה. המלכה אליזבת
(צילום: AP)
בשבועות האחרונים נאלצה המלכה לבטל את השתתפותה בכמה אירועים חשובים, ונראה כי בריאותה נעשית רופפת. בסוף השבוע, בברכתה המסורתית לחג המולד, שיתפה את הציבור בגעגועיה לבעלה הנסיך פיליפ, שהלך השנה לעולמו בגיל 99, אחרי 73 שנות נישואים.
פריצות למעונות של מלכת בריטניה הן דבר נדיר, אך אין זו הפעם הראשונה שמתנקש פוטנציאלי מתקרב כך אל המלכה. הפריצה החמורה ביותר בימי כהונתה של אליזבת השנייה הייתה ב-1982, כשפורץ טיפס על חומת ארמון בקינגהאם בלונדון, נכנס אל הארמון והגיע עד לחדר שבו שהתה באותה העת במיטה.