אחרי ירי הרקטות שביצע אתמול (שישי) חמאס לכיוון ירושלים והאזעקות שהופעלו באזור לראשונה זה חודש וחצי, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם בדיון מיוחד בעצרת הכללית של האו"ם על ההחלטה שהתקבלה הקוראת להפסקת אש הומניטרית בעזה, והקרין את יירוט רקטת חמאס מעל מסגד אל-אקצא.
"איני יודע כיצד ייתכן שהאסלאם איפשר לחמאס לאנוס ולהתעלל מינית בנשים ונערות, אולי זה משום שהחמאס לא רואה ישראלים כבני אדם. מאז 7.10 חמאס ירה מעל ל-11,000 טילים על ישראל והיום החמאס הוכיח כי רצח ישראלים יותר חשוב לו משמירה על אתרים קדושים לאיסלאם", אמר ארדן והוסיף, "היום קיבלנו הוכחה מוחצת שחמאס הוא דאעש: כפי שדאעש הרס מסגדים כך חמאס מוכן להפציץ את אל-אקצא, ורבים מכם מוכנים להגן עליו. בושה".

2 צפייה בגלריה
גלעד ארדן בעצרת האו"ם
גלעד ארדן בעצרת האו"ם
גלעד ארדן בעצרת האו"ם
ארדן הדגיש כי החלטת העצרת היא חרפה לא מוסרית וכי השם האמיתי של "הפסקת אש הומניטרית" צריך להיות "הפסקת אש להצלת מחבלי חמאס".
ארדן תיאר עדויות על העינויים שעברו החטופים שהוחזקו בשבי חמאס. בכלל זאת תיאר את סיפורם של איתי ומאיה רגב, איתן יהלומי, ואמילי הנד, שלא הייתה מסוגלת לדבר, אלא רק ללחוש כששבה מהשבי.
2 צפייה בגלריה
יירוטים בירושלים
יירוטים בירושלים
יירוטים בשמי ירושלים. "ישראל הגנה על מסגד אל-אקצא מפני חמאס"
(צילום: מאיר אוחיון)
הוא תיאר גם כיצד מחבלי החמאס הכריחו ילדים לצפות בבני משפחתם וחבריהם נרצחים והדגיש כי "נשים, ילדים, ומבוגרים סובלים כעת בשבי חמאס מהגרוע מכל ואתם קוראים להפסקת אש במקום לפעול להשבתם. זה הדבר הכי לא מוסרי שניתן להעלות על הדעת. אם האו"ם מעוניין בהפסקת אש, עליו לפעול להשבת החטופים עכשיו. לא להסתפק במילים ריקות!".
ארדן סיכם: "לא משנה כמה החלטות הרסניות יתקבלו כאן באו"ם , מדינת ישראל לא תעצור עד שחמאס יוכרע וכל החטופים יחזרו הביתה".