1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר לפני כשבוע את עונשם של ארבעת הנאשמים שנותרו בפרשת השוחד והמרמה של חברת "גילתק" ומנהליה כלפי משרד הביטחון. על הארבעה, שקיבלו מיליוני שקלים במרמה בין השנים 2017-2011, הוטלו עונשי מאסר בפועל בין שנה וחצי לשלוש שנים ועונשים כספיים.
במסגרת הפרשה הגישו התובעים, עורכי הדין נועה בחרד, ניר ויינטראוב וכוכבית קלדרון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כתב אישום נגד ניסים מזרחי, חן שקלובר, עמנואל טדג'יאב וחברת EAR. כתב האישום מייחס להם, כל אחד על פי חלקו, עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות כלכליות.
לפי כתב האישום, שבו הם הודו, בין יוני 2011 ועד אוקטובר 2017 ביצעו הארבעה מעשי מרמה רבים במסגרת מכרזים של מנהל הרכש במשרד הביטחון וקיבלו מיליוני שקלים. מעשי המרמה כללו, בין היתר, דרישת תמורה העולה על שווי המוצרים שסיפקו, אספקה של שירותים ומוצרים שלא בהתאם להסכם שנחתם מולם, דרישת תשלומים ללא בסיס, תוך זיוף מסמכים בהיקף נרחב, ומתן שוחד לעובד ציבור שתפקידו היה לפקח עליהם.
בית המשפט גזר על ניסים מזרחי, בכיר לשעבר בחברה, שלוש שנות מאסר וחילוט בסך 50 אלף שקלים. על חן שקלובר, גם כן בכירה לשעבר, נגזרה שנת מאסר וחצי וקנס בגובה חצי מיליון שקלים. על עמנואל טדג'יאב, עובד ציבור שהועסק מטעם משרד הביטחון בצה"ל, נגזרו שנתיים וארבעה חודשי מאסר וחילוט בסך 600 אלף שקלים. על חברת EAR שבבעלותו של טדג'יאב הוטל קנס סמלי.
עוד קודם לכן גזר בית המשפט את עונשם של יתר הנאשמים בפרשה - חברת "גילתק" נקנסה בסכום של 200 אלף שקלים, על עמוס מנחם, קבלן משנה בחברה, נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וחילוט רכבו, ועל משה כהן נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 25 אלף שקלים.
עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, המייצגים את ניסים מזרחי, מסרו בתגובה: "אחרי הליך משפטי מורכב, שבו פנינו לבית המשפט על מנת להורות למדינה להעביר חומרים ומידע על מה שהתרחש בתיק הזה מאחורי הקלעים ולא פורסם, קיבל בית המשפט את טענתנו כי מרשנו 'הילך בדרך שאותה סללו לו ופרשו לו בעלי הדרגות במערכת הצה"לית'".
עו"ד גיל דחוחעו"ד גיל דחוחצילום: שאול גולן
הם הוסיפו: "במרבית המקרים, ודאי החמורים שבהם, היו אלו גורמים צה"ליים בכירים שביקשו ואף הנחו אותו כיצד לפעול. הדבר היווה שיקול מרכזי בהכרעתו. אנו מקווים שהמערכת הצה"לית תפיק לקחים, למרות שאף אחד מבניה לא נדרש לשאת באחריות פלילית על המעשים האלו, מטעמים שאינם ברורים לנו עד היום".