אחרי שנים של שתיקה תקשורתית, האיש שאחראי על החקירות הרגישות ביותר במשטרת ישראל מדבר - בריאיון שמתפרסם הבוקר (יום ו') במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".
ניצב יגאל בן שלום נזכר בתיקים הגדולים שחקר: סביב מות עופרה חזה הוא מספר עד כמה היה קשה לחקור את חברתה הטובה, הרופאה, שנחשדה תחילה בפרשה. גם בתיק רוני רון ומארי פיזם, שרצחו את בתם רוז, בן שלום היה איש מפתח. "איבדתי את קור הרוח שלי אז", הוא מעיד על הסיפור המצמרר.
1 צפייה בגלריה
יגאל בן שלום
יגאל בן שלום
ניצב יגאל בן שלום. "לא רואה מחדלים בתיק זדורוב"
(צילום: יונתן בלום)
ארבע מערכות בחירות רצופות ייצרו לניצב בן שלום הרבה מאוד עבודה. "כל מערכת בחירות כזאת גוררת איתה לא עגלה, אלא פול טריילר מלא במידע על אישי ציבור. יש גם דברים שממחזרים מלפני 15, 20 שנה.
"בכל דבר כזה שנוגע לאיש ציבור יש 'ויה דולורוזה' - במובן החיובי - עד שאתה בכלל מגיע לחקירה. אם על כל לכלוך שהייתי מקבל הייתי פותח בחקירה ובדיקה, הייתי גומר פה עשרות או מאות אנשי ציבור. אני לא צייד אדם".

בן שלום מתייחס בריאיון לסערה סביב גל גברעם, שביקשה להתלונן על סוכן הדוגמניות שי אביטל ופרסמה סרטון נגד המשטרה. לגבי החקירה עצמה, על כך שאביטל עדיין בחו"ל הוא משיב: "הכול טוב. כשנצטרך להגיע, נגיע. כשהוא יצטרך לבוא, הוא יבוא. יש לנו יד ארוכה. גם לתוך אוהל באפריקה אנחנו מגיעים. לכל מקום אפשר להגיע. אנחנו מחוברים למשטרות בעולם בכל מקום".
בעניין התיק שמגיע בימים אלה לנקודת רתיחה מחודשת - רצח תאיר ראדה והמשפט החוזר לרומן זדורוב - ראש אגף החקירות לא מטיל ספק בעבודת השוטרים. "היו כבר כמה פעמים בעבר שבהן בית משפט החליט על משפט חוזר. אני יכול להגיד לך בפה מלא שהמשטרה עשתה הכול כדי לאסוף את כל העובדות ולהביא אותן לפרקליטות.
"להגיד לך שאנחנו חפים מטעויות? ממש לא. להגיד לך שעשינו את הכול כדי שהתמונה תתברר? עשינו במאת האחוזים. יכול להיות שרוצים עוד בדיקה ועוד בדיקה, וזה בסדר. להגיד שהיו מחדלים? אני לא רואה".
הריאיון המלא - היום ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 ימים"