דוח של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הטיח ביקורת חריפה על התנהלות משרד האנרגיה, חושף מחדלים מתמשכים בניהול עתודות הגז ‏הטבעי ומשק הגפ"מ (גז פחמימני מעובה) ומזהיר באופן חד-משמעי מפני פגיעה קשה בביטחון האנרגטי ‏של אזרחי המדינה בטווח הארוך. לפי הדוח, ‏עתודות הגז יתכלו עד תחילת שנות ה-50 וקיבולת אחסון הגז הטבעי בישראל עומדת כיום על אפס. כבר בפתח הדוח נקבע מפורשות כי בתוך כ-22 שנה בלבד, עצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל בייצור ‏חשמל עלולה להיפגע באופן אנוש. המשמעות עבור האזרח הישראלי היא דרמטית. לפי הדוח, המדינה ‏תיאלץ לייבא גז טבעי או לחלופין להתבסס על מקורות אנרגיה אחרים.