דוח של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הטיח ביקורת חריפה על התנהלות משרד האנרגיה, חושף מחדלים מתמשכים בניהול עתודות הגז הטבעי ומשק הגפ"מ (גז פחמימני מעובה) ומזהיר באופן חד-משמעי מפני פגיעה קשה בביטחון האנרגטי של אזרחי המדינה בטווח הארוך. לפי הדוח, עתודות הגז יתכלו עד תחילת שנות ה-50 וקיבולת אחסון הגז הטבעי בישראל עומדת כיום על אפס. כבר בפתח הדוח נקבע מפורשות כי בתוך כ-22 שנה בלבד, עצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל בייצור חשמל עלולה להיפגע באופן אנוש. המשמעות עבור האזרח הישראלי היא דרמטית. לפי הדוח, המדינה תיאלץ לייבא גז טבעי או לחלופין להתבסס על מקורות אנרגיה אחרים.




