2 צפייה בגלריה
בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל
בני הזוג יהודה ותמר כדורי ז"ל
"חסרונם מורגש היטב". יהודה ותמר כדורי ז"ל
(צילום: מרדכי אסרף, 'כיכר השבת')
במעלה המדרגות בצומת הרחובות דוד רזיאל ומרדכי אלקחי שבשכונת ארמון הנציב בירושלים יעמוד בקרוב שלט חדש שיישא את שמותיהם של יהודה ותמי כדורי, שנרצחו בדירתם בינואר ב-2019 על ידי מחבל תומך דאעש. כך הוחלט אתמול (ראשון) בוועדת השמות העירונית בראשות ראש העיר משה ליאון.
בנוסף לבני הזוג כדורי, בוועדה הוחלט גם לקרוא רחובות או כיכרות על שמם של חיים גורי, משה לנדוי, משפחת היימן, הרב יצחק הרב יצחק יעקב לויכטר, נחמה אדלשטיין, דבורה דוסט, מאיר וויקי מלכא, הרב יצחק שלמה זילברמן ורבי רפאל אנקאווא.
בני הזוג נרצחו בביתם בשכונת ארמון הנציב בינואר 2019, ובמשך שלוש שנים עמלו בימ"ר ירושלים לפצח את תיק הרצח. בחודש אפריל האחרון, לאחר רצח נוסף שאירע בשכונה, הצליחה המשטרה לקשר בין האירועים ולהביא למעצר ולהגשת כתב אישום נגד ווסים אסעיד (34), פלסטיני תושב חברון ומחבל תומך דאעש, ששם לו למטרה לרצוח יהודים.
מחקירות הפיגועים, בהם היה מעורב גם שב"כ, עלה כי המחבל הוציא לפועל את הפיגועים בצורה עצמאית וללא תמיכת ארגון כלשהו - ואת קורבנותיו בחר באקראיות. החשוד ברצח נעצר וגם שיחזר את שלושת האירועים. אסעיד עבד בעבר כשיפוצניק בשכונות ארמון הנציב וארנונה, ומעולם לא קיבל היתר עבודה.
בטיעונים לאישור רחוב על שמם של בני הזוג כדורי נכתב כי "בני הזוג סייעו רבות לנזקקים. יהודה כדורי היה רואה חשבון מוכר בירושלים שהקפיד במצוות והקדיש שנותיו למען עזרה לנזקקים וחלשים, חי בצניעות ותרם רבות ללא תמורה למפעלים ואנשים פרטיים. תמר כדורי, דור שני לניצולי שואה, הקדישה את חייה במסירות לגידול ילדיה ונכדיה וסייעה לזולת".
יהודה בן יוסף, חבר מועצת עיריית ירושלים, אמר על ההחלטה: "מר כדורי היה איש של חסד ועשייה קהילתית, וטיפל במסירות רבה בכל העמותות לתועלת הציבור בארמון הנציב בחינם. היה דמות אהודה ואהובה על תושבי השכונה". יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים, הוסיף: "רצח בני הזוג זיעזע את העיר והמדינה כולה. כאבנו את הרצח והאובדן, וחסרונם מורגש היטב. כמי שבחייהם התנדבו ועשו רבות למען ירושלים ותושביה, מגיע לתמר ויהודה ז"ל לקבל הנצחה בשכונת מגוריהם".
2 צפייה בגלריה
זוכה פרס ישראל לשירה לשנת 1988, ויזכה לרחוב על שמו. גורי
זוכה פרס ישראל לשירה לשנת 1988, ויזכה לרחוב על שמו. גורי
זוכה פרס ישראל לשירה לשנת 1988, ויזכה לרחוב על שמו. גורי
(צילום: ירון ברנר)
אדם נוסף שעל שמו ייחנך רחוב בירושלים הוא הסופר ואיש הפלמ"ח חיים גורי, שנפטר ב-2018. בטיעונים נכתב כי גורי "משורר, סופר ועיתונאי, איש הפלמ"ח וחתן פרס ישראל. יצירתו של גורי היא השתקפות הסיפור הישראלי ולירושלים מקום מרכזי בעבודתו. גורי נולד בתל אביב ולאחר סיום תפקידו הפיקודי בפלמ"ח והעלאת יהודים לארץ עבר לירושלים וקבע שם את מקום מגוריו הקבוע. הוא התגורר בשיכון העיתונאים הסמוך לתיאטרון ירושלים. גורי זכה בפרסים רבים ובניהם פרס ישראל לשירה לשנת 1988, פרס ביאליק ופרס סוקולוב".
בנוסף, גם על שמו של משה לנדוי, שופט בית המשפט העליון בין השנים 1953–1982, ייחנך רחוב. בטיעונים נכתב כי לנדוי "היה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת השישי, חבר ב'ועדת אגרנט' ועמד בראש 'ועדת לנדוי'. בנוסף שימש היו"ר הראשון של הוועדה לציון חסידי אומות עולם ביד ושם, חבר בבית המשפט הבינלאומי לבוררות בהאג וסגן יו"ר המועצה להשכלה גבוהה".
פורסם לראשונה: 22:14, 23.10.22