כתב אישום הוגש אתמול (שלישי) נגד צעיר מסכנין, תאמר שלאעתה בן 25, שנתפס לפי מספר ימים עם נשק - והחביא אותו במהלך מרדף משטרתי. מתיעוד המשטרה עולה כי לאחר שנתפס החל להימלט עם הנשק בידו, ובמהלך הבריחה מהשוטרים הסליק את הנשק בגלגל אחד הרכבים של שכניו.
השוטרים ממחוז הצפון של המשטרה תפסו את החשוד במהלך פעילות בעיר, לאחר שבסכסוך בין משפחות עבריינים באזור נפגעו מספר מעורבים באורח קל ובינוני. במסגרת הסכסוך ירו החשודים לעבר בתים ובתי עסק וגרמו לנזק. תוך כדי הפעילות תפסו את החשוד, שניסה כאמור להימלט, ובמהלך המרדף הרגלי אחריו הוא נעצר. יום לאחר מכן חזרו למקום, ואז מצאו השוטרים את הנשק שהחביא. צפו בתיעוד המרדף - ומציאת הנשק שהוחבא בגלגל הרכב:

בהתאם לממצאי החקירה מעצרו של החשוד הוארך, ואתמול כאמור פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים. המקרה שבמסגרתו נעצר תאמר אינו היחיד, ובחברה הערבית מדווחים על תופעה חדשה ומדאיגה של פושעים שמחביאים נשקים ואמצעי לחימה בסמוך לבתים של משפחות חפות מפשע.
תושב אזור הגליל ששוחח עם ynet סיפר כי לאחרונה הגיעה אליו משטרה לאחר דיווח על נשק שנמצא בביתו. הוא הופתע, ובמהלך החיפושים הנרחבים נמצאו אמצעי לחימה. "כששאלתי מה הם עושים פה אמרו לי השוטרים שהם 'מחפשים נשק', ואז מצאו אמצעי לחימה שלא שייכים לנו בכלל. המשטרה הבינה שזה לא קשור אלינו ושככל הנראה מדובר בחשודים אחרים שהחביא נשק. טוב שהמשטרה ידעה שאלה לא אנחנו שהחזקנו בנשק".
1 צפייה בגלריה
מרדף משטרה, אדם שהחביא נשק אצל שכנו
מרדף משטרה, אדם שהחביא נשק אצל שכנו
הנשק שאותר ברכב (מוקף באדום)
אדם אחר שמתגורר באזור הצפון דיווח גם הוא על מקרה דומה. "צעיר הגיע לבית שלי, החביא נשק סמוך לגדר כי הוא ידע שאנחנו משפחה שלא מעורבת בסכסוכים. כנראה קיווה שהמשטרה לא תגיע אל הנשק. לאחר שהוא ראה שראינו אותו הוא התחיל לאיים עלינו שלא נדבר על זה, ואז לקח את הנשק והלך. זה היה מפחיד", שחזר.
במשטרה אמרו כי הם מנסים להיאבק בתופעה ומסרו בתגובה כי "משטרת מחוז צפון מקיימת פעילות ענפה במאבקה בפשיעה האלימה בחברה הערבית. הפעילות מבוצעת בכל המישורים האפשריים, מסיכול הברחות וסחר בכלי נשק, דרך פעילות מודיעינית סמויה לסיכול פעילות עבריינית טרם ביצועה ועד תגובה מהירה לכל ארוע אלימות בישובים הערביים, באמצעות נוכחות מתמדת.שוטרי מחוז צפון דרוכים 24/7 בהגנה על הציבור וחותרים למגע עם עבריינים חמושים באומץ ובנחישות".