פעולה מוצלחת של מערך היישובים של מג״ב בגזרת הדרום הובילה שלשום למעצר 32 מסתננים פלסטינים, חלקם מבוקשי שב"כ, על תוואי חומת ההפרדה במקביל לכביש 358 שסמוך למושבים שקף ואליאב שבמזרח לכיש. זה לא היה האירוע היחיד בתקופה האחרונה, והתופעה מטרידה במיוחד את התושבים על רקע מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
על רקע זה פנה הבוקר (יום ה') ראש המועצה האזורית לכיש, בועז שלמה, במכתב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולשר הביטחון יואב גלנט, והתריע בפניהם על המצב. לאחר המעצר שלשום הגיע שלמה לשטח ונפגש עם הקצינים הבכירים שסיכלו את חדירת המסתננים.
1 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית לכיש בועז שלמה בסיור בקו התפר במזרח לכיש
ראש המועצה האזורית לכיש בועז שלמה בסיור בקו התפר במזרח לכיש
ראש המועצה האזורית לכיש בועז שלמה עם קציני מג"ב. "בישראל עוצמים עיניים מתוך קונספציה מוטעית בשנית"
"מאז השבעה באוקטובר הולכת ומתחדדת ההבנה וההכרה בדבר הסכנות הטמונות בכניסתם של פלסטינים באופן לא חוקי לשטחי מדינת ישראל", כתב שלמה לשרים במכתב שהגיע לידי ynet, "כידוע, גבולה המזרחי של המועצה האזורית לכיש נושק לקו התפר, מול הכפרים והעיירות הפלסטיניות בדרום הר חברון, חלקן עיירות הידועות כמעוזי חמאס וג'יהאד איסלאמי שכבר הוציאו מתוכם לא אחת פיגועים קשים נגד מדינת ישראל.
לדבריו, תופעת חדירת הפלסטינים מתגברת, ו"לא ניתן להמתין יותר. ברור לכל כי האסון הבא כבר מעבר לגדר. ארגוני המחבלים שולחים את 'הפועלים הפלסטינים התמימים' לכאורה לבדוק את הדופק ואת הערנות של כוחות הביטחון בגזרה".
לטענת ראש המועצה במכתב, "אנחנו בישראל מקלים ראש בתופעה ועוצמים עיניים מתוך קונספציה מוטעית בשנית". הוא קרא "לתת מענה מלא שישים קץ לחדירות החוזרות ונשנות שמא נתעורר לבוקר של טבח גם ביישוב המועצה האזורית לכיש".
הפגיעה בתחושת הביטחון של התושבים, לפי שלמה, "הולכת ומתחדדת גם לאור העובדה שבחודש האחרון החליט צה"ל יחד עם גורמי ההערכה במשטרת ישראל ומג"ב להפסיק את פעילותן של כיתות הכוננות שפעלו על בסיס ימי מילואים של תושבים".
מגלנט ובן גביר הוא ביקש "לקיים דיון באתגר הביטחוני, לרבות השבתם של כיתות הכוננות של בני המקום כפי שפעלו עד היום. לדאוג מיידית לעיבוי הכוחות באזור קו התפר בדרום הר חברון לרבות הצבת גדוד מג"ב ייעודי בליווי אמצעים טכנולוגים שונים שיגבירו את תחושת הביטחון, ויפה לה שעה אחת קודם.
"בעוד שבדרום ובצפון ישנם כוחות מעובים לרבות פינוי ישובים, האזור שלנו נזנח מאחור בסד"כ מדולל ועודף מוטיבציה בצד השני. כל אלו מגבירים את רמת האיום והופכים אותו לממשי, נוסף על נקודת התורפה, גדר חדירה, זמני התגובות של הכוחות לרבות אופיו הטופוגרפי של השטח, מחייבת אותנו לעשות מעשה, אחרת יהיה מאוחר מדי", סיכם ראש המועצה.