במחנה הממלכתי הפנו אצבע מאשימה לממשלת נתניהו, שאחראית לדבריהם לקרע העמוק ששורר בחברה הישראלית, על רקע אישור עילת הסבירות. ח"כ מתן כהנא אמר הבוקר (ה') בריאיון ל-ynet Live: "הממשלה הזו היא הרעה ביותר שיכולה להיות למדינת ישראל. בכל היבט - ביטחוני, כלכלי, מדיני, האחדות בעם - הם גורמים להרס נוראי". ח"כ מיכאל ביטון הוסיף: "זו החלטה של נתניהו אם לעצור ולהרגיע את המדינה".
כהנא אמר: "זה פשוט לא ייאמן איך שהקואליציה הזו אפילו לא נותנת לעם לדמיין לאן הם רוצים לגרור את המדינה, אלא פשוט מראים לנו את זה צעד אחרי צעד. בין אם זה בחוק לפיצול תפקיד היועמ"שית ובין אם בחוק יסוד לימודי תורה, שזה חוק איום ונורא דווקא ללומדי התורה".
הוא התייחס לקריאות להקמת ממשלת אחדות מצד מפלגתו יחד עם הליכוד וטען כי "גנץ נתן לנתניהו את ההזדמנות לעבוד ביחד ונתניהו הראה לו שזה לא אפשרי. אני חושב שאחדות היא דבר חשוב ונפלא ואני גם מעריך שככה תיראה הממשלה הבאה אחרי שגנץ ינצח בבחירות".
1 צפייה בגלריה
ח"כ מתן כהנא באולפן ynet
ח"כ מתן כהנא באולפן ynet
"אנחנו רצינו את השיחות בבית הנשיא, נתניהו פוצץ אותן". כהנא
(צילום: שאול גולן)

לדבריו, "לא אנחנו פוצצנו את השיחות בבית הנשיא, מי שעשה זאת הוא נתניהו שהפר את הסיכומים שהושגו. אנחנו מאוד רצינו את השיחות האלה, גנץ היה הראשון שדיבר על כך, ואני חושב שהתקדמנו בצורה מאוד משמעותית". הוא טען: "לצערי זה לא צלח, אבל יש פה אתגר מאוד גדול - לעשות רפורמה משפטית נחוצה בהסכמה רחבה בלי ששורפים את כל המדינה".
חברו למפלגה ח"כ מיכאל ביטון, התייחס גם הוא בריאיון ל-ynet Live לסיכויים להקמת ממשלת אחדות ואמר: "נתניהו פוחד מהימין הקיצוני. הוא מגיב וזז לפיהם ולא לפי המתונים בליכוד, זאת האסטרטגיה והדרך שהוא בחר". עם זאת, ציין: "קיימת אצלנו הרוח והגישה של האחדות, אך כנראה שלא נצטרף לממשלת נתניהו כי לא בטוח שהוא רוצה. גם בשעה זו, אם הוא יעשה מעשים ראויים בממשלה הזאת או יעצור מעשים לא ראויים - יקבל את תמיכתנו המלאה".
ביטון הוסיף: "ראש הממשלה בריצת האמוק של עילת הסבירות בחר באסטרטגיה דורסנית. הנשיא לא טעה כשהוא אמר שהאחריות על המצב היא של כולנו, אבל המפתח לעצירה נמצא אצל נתניהו".