"אני שומעת את המחבלים הורסים לי את הבית. אחד מהם אומר לי 'תפתחי את הדלת, כלבה'. פתאום אני שומעת את הבנים שלי קוראים לי מבחוץ, אני מכניסה אותם מהר הביתה. הם מבשרים לי שרצחו את אבא מול העיניים שלהם". סבין טסה ושניים מילדיה ניצלו מהטבח שביצעו מחבלי חמאס בנתיב העשרה, אולם בעלה גיל ובנה אור נרצחו.
הבן אור (17) יצא בשבת בבוקר לגלוש בחוף זיקים ובמהלך מתקפת הפתע הוא נרצח יחד עם עוד שני חיילים שהיו באזור. הבעל גיל, איש ביטחון, נרצח על-ידי מחבלי חמאס מהדף של רימון כשהציל את שני ילדיהם הנוספים במיגונית במושב שנמצא בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. שני הילדים שניצלו מהטבח מאושפזים בבית החולים ברזילי באשקלון.
3 צפייה בגלריה
סבין טסה, עם השכול הכבד: "״איבדתי בן ובעל לא אעזוב את העוטף, נתגבר נהיה חזקים
סבין טסה, עם השכול הכבד: "״איבדתי בן ובעל לא אעזוב את העוטף, נתגבר נהיה חזקים
סבין תעסה
(צילום: תומר שונם הלוי)
3 צפייה בגלריה
רס"ר גיל תעסה ז"ל
רס"ר גיל תעסה ז"ל
גיל תעסה
(צילום: דובר כבאות והצלה לישראל)
"אור הלך לגלוש, הוא הספיק להיכנס לשירותים ואז המחבלים רצחו אותו עם עוד שני חיילים", סיפרה סבין. "איבדתי גם את הבעל שלי, הוא היה גיבור. אור וגיל ייקברו בנתיב העשרה, אני רוצה שהמחבלים שהיו אצלי יידעו שאני אשוב לחיות שם. איבדנו 21 חברים בקרבות, יש עדיין הרבה גופות שלא מזהים. אני מבקשת מכולם להיות חזקים, אנחנו נתאחד ונהיה חזקים".
סבין, שמתגוררת במושב כבר 24 שנה, אמרה עוד: "הם התחילו אצלנו בנתיב העשרה. שלושה מחבלים היו אצלנו. הם הגיעו ברכב דרך הכביש האחורי של המושב. גיל נהרג כשהציל את הילדים הקטנים. אחד מהם נפצע קשה והשני ברגל מרסיס. המחבלים ירו בבעלי פעם נוספת מול הבנים שלי. אחרי שהרגו את אבא שלהם מול העיניים, הם התחילו להרביץ לבנים שלי מכות קשות.
"נשארתי סגורה בממ"ד בערך שעה. אני שומעת את המחבלים הורסים לי את הבית. שמעתי את הבנים שלי קוראים לי מבחוץ, ואז הם בישרו לי שהמחבלים הרגו את אבא. הפקירו אותנו, נתנו להם לשחוט אותנו, אבל אנחנו נחזור לגור בנתיב העשרה. אנחנו חזקים, נישאר כאן, נתגבר וננצח".