3 צפייה בגלריה
עבד אלמהדי ג'בארין ומחמד אגבאריה
עבד אלמהדי ג'בארין ומחמד אגבאריה
עבד אל-מהדי ג'בארין ומחמד אגבאריה
( צילום: תקשורת שב"כ)
שירות הביטחון הכללי הודיע בצהריים (יום ב') כי שני תושבי אום אל פחם בני 21, מוחמד אגבאריה ועבד אל-מהדי ג'בארין, נעצרו בחודש שעבר בחשד שתכננו לבצע פיגוע מטעם דאעש בתוך שטחי ישראל או מחוצה לה. לפי החשד, השניים התכוונו להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת ארגון הטרור האיסלאמיסטי. הבוקר הוגש נגד כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה, המייחס להם עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע.
בחקירתם של השניים בשב"כ נחשפה תוכניתם לצאת לזירת לחימה של דאעש בחו"ל במטרה להצטרף לשורות הארגון ולהילחם עבורו. במסגרת זו, כך נמסר משב"כ, פעלו השניים להוציא דרכונים והתייעצו עם אזרח ישראלי, תושב אום אל פחם, שחזר לאחרונה מזירת לחימה של ארגון אל-קאעידה באפריקה.
3 צפייה בגלריה
עבד אלמהדי ג'בארין ומחמד אגבאריה בבית המשפט
עבד אלמהדי ג'בארין ומחמד אגבאריה בבית המשפט
השניים בבית המשפט, היום
3 צפייה בגלריה
פעיל דאעש בסוריה. ארכיון
פעיל דאעש בסוריה. ארכיון
פעיל דאעש בסוריה. ארכיון
(צילום: רויטרס)
עוד עלה בחקירה כי ג'בארין פנה לגורם מקומי בניגריה על מנת לקבל הוראות הגעה למחוז שמתבצעת בו לחימה אינטנסיבית של דאעש. כמו כן, כחלק מהכנות ליציאתם ללחימה בשורות הארגון, צרכו השניים תכנים קיצוניים של דאעש, בהם תכנים העוסקים באמצעי לחימה ותמונות של הרוגים בלחימה ועריפת ראשים. בחקירה עלה עוד כי הם קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי, כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.
במקביל, כך מסר שב"כ, נעצר בחודש שעבר גם מוחמד אל-רפאיעה, כבן 30 מהפזורה הבדואית בנגב, גם כן בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת דאעש. בחקירתו הודה כי הזדהה עם דאעש ותמך ברעיונות הארגון ומטרותיו, וביצע גם הוא אימוני ירי יחד עם אנשים נוספים – במטרה להצטרף לארגון ולהילחם בשורותיו בישראל בבוא העת. בשב"כ הבהירו כי לצד עבירות הביטחון, אלרפאיעה חשוד גם בביצוע עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות. עם תום חקירתו בשב"כ הוגש גם נגדו כתב אישום, על ידי פרקליטות מחוז דרום.