2 צפייה בגלריה
טירן פרו, שגופתו נחטפה
טירן פרו, שגופתו נחטפה
טירן פרו בן ה-18, שנפצע אנוש בתאונת דרכים ונחטף
הותר לפרסום: טירן פרו בן ה-18, המתגורר בדליית אל כרמל, נפצע באורח אנוש אתמול (יום ג') בתאונת דרכים בשטחי הרשות הפלסטינית ונחטף מבית החולים בג'נין על ידי חמושים שמשתייכים לגדודי חללי אל-אקצא. משפחתו של פרו, שהיה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-18, נפגשה הלילה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, במטרה להחזיר בהקדם את גופתו. לפי שעה לא ניתן להכריע בשאלה האם המנוח נחטף בעודו בחיים או אחרי שכבר נקבע מותו, ולגורמים בישראל אין דרך לדעת זאת בשלב זה.
גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על החטיפה, ובהמשך הודיעו על "העלאת כוננות מלאה והתגייסות בקרב לוחמינו להתמודדות עם ניסיונות כוחות הכיבוש להסתער על מחנה ג'נין הלילה". מוקדם יותר פרסמו בארגון הודעה לפיה "חטיבת ג'נין היא זו שחטפה את גופת הצעיר, שנמצאת אצלנו במחנה הפליטים בג'נין". בארגון דרשו לשחרר "את כל גופות השהידים מג'נין" תמורת השבת גופתו של פרו. ברשתות החברתיות פורסם תיעוד של אמבולנס הסהר האדום שהגיע למחנה הפליטים במטרה לקבל את הגופה מהחמושים, אך לדברי נהג האמבולנס הם סירבו לשחררה.

2 צפייה בגלריה
רכבו המרוסק של פרו בזירת התאונה
רכבו המרוסק של פרו בזירת התאונה
רכבו המרוסק של פרו בזירת התאונה
מדובר צה"ל נמסר כי הצעיר נכנס אתמול עם אזרח נוסף דרך מעבר גלבוע לעיר ג'נין. הם היו מעורבים בתאונת דרכים קשה והועברו לטיפול בבית החולים המקומי. "עשו לו ניתוח מורכב", סיפר אביו ל-ynet radio. "לפני שמת הוא היה מורדם ומונשם ואז החמושים נכנסו מול העיניים שלי כשעמדתי מול הדלת. הבן שלי נרצח, רצחו אותו. ניתקו אותו מהמכשירים וחטפו מול עיניי. זה היה מזעזע". הצעיר נלקח מבית החולים בג'נין, ו"הציפייה שגופתו תוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש", נמסר מדובר צה"ל. חברו, האזרח הפצוע, הועבר במצב קשה לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם.
השניים ככל הנראה נסעו לאזור ג'נין על מנת לקנות צמיגים לרכב. במערכת הביטחון הכחישו את השמועות כי ההרוג הוא קרוב משפחה של קצין בכיר בצה"ל. מרמב"ם נמסר כי לבית החולים פונה באמצעות מסוק צה"ל, שנחת במעבר גלבוע, צעיר ישראלי נוסף שנפצע באורח קשה בתאונת דרכים באזור ג'נין.
ראש העדה הדרוזית השייח מואפק טריף קיים שיחות עם מספר גורמים, בהם מושל ג'נין אכרם אל-רג'וב ובכירים ברשות הפלסטינית, ודרש למסור באופן מיידי את גופתו של פרו למשפחתו. "מדובר בעניין אנושי ובסיסי. החזקת הגופה מנוגדת לכל מנהג מוסרי, דתי וחברתי. לא יעלה על הדעת ואין זה מתקבל שבחלוף שעות רבות מהיוודע הפטירה - הדבר לא בא על פתרונו", אמר.
בתוך כך, הלילה נהרג פלסטיני בן 16 במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בשכם. בבית החולים בעיר אמרו כי הנער נפגע מכדור בחזהו. הפלסטינים דיווחו על כמה פצועים נוספים. מצה"ל נמסר כי כוחות ניהלו חילופי אש עם מחבלים חמושים בשכם, כחלק מהכנת אבטחת כניסת מאות מתפללים יהודים לקבר יוסף בעיר בהמשך הלילה. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, אמר כי העימותים המתרחשים בשכם "משקפים את גבורתם של הצעירים הסוררים בהתמודדות עם כוחות הכיבוש". לדבריו, "הערים שכם וג'נין והמחנות שלהם יישארו אסורים לכיבוש הציוני, עמנו ימשיך במהפכה כדי לסכל את תוכניות הכיבוש ולהגן על אדמתו".