דרום קוריאה עצרה היום (ה') אישה קוריאנית בת 42 בחשד שרצחה את שני ילדיה בניו זילנד, והטמינה את גופותיהם במזוודות. הפרשה עוררה זעזוע בניו זילנד בחודש שעבר, אז נמצאו שרידי הגופות במזוודות שנקנו במכירה פומבית בעיר אוקלנד.
ב-11 באוגוסט השתתפה משפחה מאוקלנד במכירה פומבית שבה רכשה פריטים נטושים שונים מיחידת אחסון מקומית. כשהמשפחה הגיעה לביתה היא גילתה שבמזוודות שקנתה במכירה הזו יש שרידי אדם. כשהמזוודות נפתחו הן הדיפו צחנה אדירה, והמשטרה שהוזעקה למקום פתחה בחקירה בחשד לרצח.
4 צפייה בגלריה
דרום קוריאה נעצרה אם בחשד שרצחה את ילדיה ב ניו זילנד פרשת הגופות במזוודות
דרום קוריאה נעצרה אם בחשד שרצחה את ילדיה ב ניו זילנד פרשת הגופות במזוודות
(צילום: רויטרס)
בהמשך החקירה התברר כי השרידים הם של שני ילדים, שמתו כנראה כבר לפני כמה שנים. יחידת האחסון באוקלנד הייתה רשומה ככתובת מגורים קודמת של האישה הקוריאנית - שבעבר חיה בניו זילנד - ולאחר מכן חזרה למולדתה. ניו זילנד ביקשה מדרום קוריאה לעצור את האישה.
המשטרה הקוריאנית עצרה היום את האישה בעיר אולסן בדרום-מזרח המדינה, וצפויה להסגיר אותה לניו זילנד - שנדרשת להגיש בקשת הסגרה רשמית למשרד המשפטים הקוריאני בתוך 45 יום.
משטרת דרום קוריאה אמרה שהאישה שנעצרה נולדה במדינה, ועברה לגור בניו זילנד – שם קיבלה אזרחות. לפי הרישומים של רשויות ההגירה היא שבה לדרום קוריאה ב-2018.
בהודעת סוכנות המשטרה הלאומית של דרום קוריאה נאמר כי העצורה "נאשמת על-ידי משטרת ניו זילנד ברצח של שני הילדים שלה – בני 7 ו-10 – בסביבות 2018 באזור אוקלנד. היא הגיעה לדרום קוריאה אחרי הפשע - ומאז היא הסתתרה".
4 צפייה בגלריה
ניו זילנד יחידת האחסון שממנה נמכרו במכירה פומבית מזוודות שבהן התגלו שרידי גופות של ילדים
ניו זילנד יחידת האחסון שממנה נמכרו במכירה פומבית מזוודות שבהן התגלו שרידי גופות של ילדים
יחידת האחסון שממנה נמכרו במכירה מזוודות שבהן התגלו שרידי הגופות
(צילום: AFP)
בדרכה לניידת המשטרה נשאלה האישה על-ידי עיתונאים אם היא מתכוונת להודות במעשי הרצח. "לא עשיתי את זה", היא השיבה.
הרשויות בניו זילנד הדגישו כמה פעמים שהמשפחה שמצאה את הגופות לא קשורה לפרשת הרצח, ומסייעות לה להתגבר על הטראומה. במכירות פומביות כמו זו שבה השתתפה המשפחה מקובל שהקונים אינם מקבלים הזדמנות לבחון מקרוב את הפריטים, אלא הם קונים אותם מרחוק, בתקווה שחלקם יתבררו כבעלי ערך מיוחד.