נער אמריקני בן 13 שמעד מצוק בגרנד קניון, אחד האתרים המפורסמים בארה"ב, שרד באורח נס נפילה מגובה 30 מטרים, ואף שנפצע קשה כבר הספיק להתאושש ולהשתחרר מבית החולים. ביממה האחרונה סיפר לתקשורת האמריקנית כי נפל מהצוק כשניסה לזוז הצידה כדי לא להפריע לאחרים להצטלם על רקע הנוף.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב וואייט קאופמן בן 13 נפל מ צוק ב גרנד קניון שרד
ארה"ב וואייט קאופמן בן 13 נפל מ צוק ב גרנד קניון שרד
וואייט קאופמן והגרנד קניון. "איבדתי אחיזה ונפלתי אחורה"
( צילום: shutterstock, Galyna Andrushko)
לכוחות ההצלה נדרשו שעתיים כדי לחלץ את וואייט קאופמן, נער מצפון דקוטה, אחרי שנפל מהצוק בגדה הצפונית של הגרנד קניון באריזונה. הנער פונה במסוק לבית חולים בלאס וגאס, ושם התברר כי הוא סובל מתשע חוליות שבורות, קרע בטחול, נזק לריאה, זעזוע מוח, יד שבורה ונקע באצבע.
"הייתי קרוב לקצה הצוק וזזתי הצדה כדי שאנשים אחרים יוכלו להצטלם", סיפר קאופמן לערוץ הטלוויזיה KPNX בפיניקס. "התכופפתי והחזקתי סלע, הנחתי רק יד אחת עליו והאחיזה שלי לא הייתה טובה ממש. פתאום איבדתי את האחיזה והתחלתי ליפול אחורה".
2 צפייה בגלריה
ארה"ב אריזונה גרנד קניון גראנד קניון
ארה"ב אריזונה גרנד קניון גראנד קניון
"קיבלנו ילד במושב הקדמי, במקום בארון". בגרנד קניון באריזונה
(צילום : shutterstock, Nikolas_jkd)
המחלצים נאלצו לרדת אל וואייט בעזרת חבלי סנפלינג ולהחזיר אותו למעלה בתוך סל. "אני רק זוכר שהתעוררתי בחלק האחורי של אמבולנס ושל מסוק ושהעלו אותי למטוס לכאן, לבית החולים", העיד הנער.
קאופמן היה בגרנד קניון במסגרת טיול משפחתי יחד עם אמו, אבל אביו, בראיין, היה באותה העת במדינת האם שלהם, צפון דקוטה, ושם קיבל את ההודעה על הנפילה והחילוץ. "אנחנו אסירי תודה לכל מי שפעל והציל אותו", אמר האב. "שעתיים הן כמו נצח במצב הזה".
הנער וואייט שוחרר מבית החולים ביום שבת ושב מאז הביתה. "אנחנו פשוט בני מזל שהתאפשר לנו להחזיר את הילד שלנו הביתה במכונית, במושב הקדמי, במקום בארון", אמר היום האב בראיין.