בדיוק לפני שבוע הפציצה רוסיה מבנה תחזוקת מטוסים סמוך לנמל התעופה של לבוב. אחרי אותה הפגזה היחידה של החייל האוקראיני אנטון קופטרקו (24) נשלחה למשימת הגנה בעיר ונמל התעופה שלה. הוא בכלל במקור מחרקוב ההרוסה, אבל אם למישהו יש בכלל חשש שבעקבות ההפצצות הכבדות הרוסיות והלחימה המתמשכת האוקראינים ייכנעו - שיגיע לאזור שדה התעופה בלבוב ויתבדה.
2 צפייה בגלריה
אנטון קופטרקו ובת זוגו מאריה
אנטון קופטרקו ובת זוגו מאריה
קיבלה את תג היחידה - ויצאה לפולין. אנטון קופטרקו ובת זוגו מריה
(צילום: יריב כץ )
2 צפייה בגלריה
אנטון קופטרקו ובני משפחתו
אנטון קופטרקו ובני משפחתו
אנטון והמשפחה
(צילום: יריב כץ )
הדרך למקום רצופה מחסומים של הצבא האוקראיני, שמונעים מעיתונאים לצלם ולהתקרב. ניסינו במשך דקות ארוכות לשכנע את קופטרקו לדבר איתנו על המלחמה, בשעה שבני משפחתו הגיעו מחרקוב הרחוקה להיפרד ממנו בדרכם למקום מבטחים בפולין. "אני וחבריי כאן נלחמים ליד לבוב, מוצבים להגן על העיר ולא חוששים", אמר בסופו של דבר. "זה לא פשוט, נכון. הכוחות של פוטין נעים כל הזמן קדימה, אבל אנחנו חייבים לנצח בשביל העם האוקראיני".
"פוטין צריך להבין שהעם האוקראיני חזק מאוד", הוסיף. "בניגוד למה שכולם חושבים, אמצעי הלחימה שלנו לא פרימיטיביים. בנוסף, השהות כאן עם חבריי ליחידה בלבוב מראה לי עד כמה יש רוח קרב לחיילים ולצעירים שמתנדבים לצבא".
אשתו של קופטרקו, מריה, חיבקה ונישקה אותו לפני הפרידה. "הוא הבטיח שישמור על המולדת, ואני סומכת עליו", אמרה. קופטרקו העניק לבני משפחתו את תג היחידה עם דגל אוקראינה, וכשעזבו נופף להם לשלום והוסיף בגאווה: "אין ברירה, אנחנו חייבים להמשיך להילחם. יש הרס גדול והמון קרבות. אף אחד לא יודע מתי זה באמת יסתיים, ואני יודע שנעשה הכול כדי להגן על המולדת. שפוטין יבין - החיילים האוקראינים לא ייכנעו".