3 צפייה בגלריה
כריס קואומו
כריס קואומו
אחרי שהושעה - פוטר סופית. קואומו
(צילום: AP)
רשת CNN פיטרה הלילה (ראשון) את המגיש כריס קואומו, שהושעה לפני שלושה ימים לאחר שנחשף כי סייע לאחיו אנדרו, מושל מדינת ניו יורק לשעבר, במאבקו בטענות שלפיהן הטריד מינית נשים. בהודעה הרשמית על הפיטורים נכתב כי ההחלטה התקבלה עקב "מידע חדש" על החשדות הנוגעים למאמציו לסייע לאחיו.
"כריס הושעה בעקבות ראיות חדשות בדבר מעורבותו בהגנה על אחיו", כתבה הרשת. "שכרנו משרד עורכי דין כדי שיבצע הערכות נוספות בדבר מידע חדש שהתגלה בפרשה, ולבסוף החלטנו להביא לסיום העסקתו באופן מיידי". ב-CNN ציינו כי הנושא עדיין נמצא בהליכים, וכי חרף הפיטורים - בכוונתם להמשיך לחקור את הנושא.
קואומו, שהגיש את הרצועה המצליחה ביותר ברשת החדשות האמריקנית, פרסם הצהרה שבה הביע צער על ההחלטה, ומסר: "זו לא הדרך שבה אני רוצה לסיים את עבודתי ב-CNN, אבל כבר אמרתי מדוע עזרתי לאחי". בהמשך ביקש להודות לצוות שעבד איתו לאורך השנים, וסיכם: "לא יכולתי להיות יותר גאה בעבודה שעשינו. אני חייב לכולם ואתגעגע אל האנשים האלה, שעשו עבודה חשובה".
3 צפייה בגלריה
כריס קואומו
כריס קואומו
"כבר אמרתי מדוע עזרתי לאחי". קואומו
(צילום: AP)
כאמור, קואומו הושעה בעקבות סיועו לאחיו, מושל מדינת ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, בפרשת ההטרדות המיניות שהביאה לסיום דרכו הפוליטית של האח. מסמכים חדשים שהתקבלו בנוגע לפעילותו של העיתונאי הוותיק לטובת אחיו הביאו להשעיה פתאומית של תוכניתו Chris Cuomo Primetime - ולבסוף לפיטוריו.
בעבר דווח על תרומתו של כריס למאבק ההישרדות של אחיו הבכור בצל ההאשמות על התנהגות בלתי הולמת והטרדות מיניות מצדו כלפי נשים שעבדו עבורו. עם זאת, מכיוון שלא היה ברור עד כמה היה העיתונאי המוערך מעורב בענייני אחיו, הוא נותר בתפקידו וקיבל גיבוי מהנהלת רשת CNN כל עוד לא עסק בענייני הפרשה - ואז הגיע יום שני.
מסמכים חדשים שנחשפו על ידי התובעת הראשית של ניו יורק לטישיה ג'יימס העלו כי כריס היה בקשר ישיר עם העוזרת האישית של אנדרו, ונרתם למאמץ לנקות את שמו. על פי החשד, מליסה דה-רוסה, שהועסקה על ידי מושל מדינת ניו יורק, התכתבה עם כריס וביקשה את עזרתו באיתור מקורות מידע ובבירור על תחקירו של העיתונאי רונאן פארו.
3 צפייה בגלריה
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו
(צילום: AFP)
בצל הגילויים החדשים החליטו כאמור ברשת CNN להשעות את תוכניתו של כריס בן ה-51 לאלתר ולזמן בלתי מוגבל. ביום רביעי נמתחה הרצועה המקדימה של אנדרסון קופר לאורך שעתיים (במקום שעה בודדת) כדי למלא את החלל ברצף השידורים. על פי הדיווחים, עורכי התוכנית של קואומו הופתעו לגלות על כך ברגע האחרון בעודם מתכוננים לשידור.
"משרד התובעת הראשית של ניו יורק פרסם תמלילים וראיות ששפכו אור חדש על מעורבותו של כריס קואומו בהגנה על אחיו", אמר דובר CNN בשבוע שעבר. "המסמכים, שלא הוצגו בפנינו לפני פרסומם לציבור, מעלים שאלות רציניות. כשכריס הודה בפנינו שהוא נתן עצות לצוות של אחיו, הוא עבר על הכללים ואנחנו הודינו בכך באופן פומבי.
"לצד זאת", הוסיף הדובר, "הכרנו בעמדה המיוחדת שבה הוא נמצא והבנו את הצורך לשים את משפחתו לפני עבודתו. עם זאת, המסמכים הללו מצביעים על מעורבות ברמה גבוהה יותר במאמץ של אחיו, יותר מאשר ידענו בעבר. בשל כך השעינו את כריס לזמן בלתי מוגבל עד להערכה מחודשת שלנו". וזו, כידוע, הגיעה הלילה, עת הודיעה הרשת על פיטוריו.