הותר לפרסום שמן של ארבע הצעירות החשודות בפרשת "המזוודות הוורדות": בית המשפט המחוזי התיר לפרסם את זהותן של ארבע הצעירות שחשודות ששימשו כבלדריות וניסו להחדיר בטיסה מגרמניה לנתב"ג סמים מסוג קוקאין וקטמין במשקל כולל של 15 ק"ג ובשווי של מיליוני שקלים: ארבל מזרחי (23) מתל אביב, אוראל בן חיים (24) מכפר סבא, עידן צאובר (24) מכפר סבא ולי פוני (22) מקרית גת.
החוקרים החרימו ביום חמישי האחרון מאחת החשודות ג'יפ יוקרתי מסוג אודי Q3, שאמנם רשום על שם אמה - אך החשד הוא כי נרכש ברובו מעסקי הסמים.
בדיון שנערך הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום בראשון לציון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרן ב-12 ימים נוספים, ארבע החשודות בכו כשבני משפחותיהן ניסו לחזק אותן. נציגת המשטרה ציינה בדיון כי קיים חשד שזאת לא הפעם היחידה שהצעירות עסקו בבלדרות לייבוא סמים. השופט טל ענר האריך את מעצר החשודות בשמונה ימים.
5 צפייה בגלריה
 האכת מעצר
 האכת מעצר
החשודות בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
ארבע הצעירות החשודות
ארבע הצעירות החשודות
ארבע הצעירות החשודות
(מתוך פייסבוק)

5 צפייה בגלריה
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
ארבע החברות טסו לסוף שבוע בברלין, ושבו לישראל בתחילת השבוע שעבר בשתי טיסות. שתיים מהן נחתו בטיסה ראשונה, ואחת החשודות אספה את המזוודה שלה ונסעה עם בן זוגה לדירתו ברמת גן. צעירה נוספת, שאספה "מזוודה ורודה", התבקשה להתלוות לבלש מיחידה 747 שמתמחה בזיהוי נוסעים שמעוררים חשד - ובבדיקה נתפס חומר החשוד כסם מסוג קוקאין וקטמין.
הבלשים יצאו בעקבות החברה שנסעה עם מזוודתה לבית בן הזוג ברמת גן, ושם מצאו מזוודה ללא סמים. להערכת בלשי המשטרה, הצעירה הצליחה להיפטר מהסמים לפני הגעתם. גורם שמקורב לחקירה אמר: "יש לנו מידע מה עלה בגורל הסמים שהביאה החשודה". עם נחיתת הטיסה של שתי הצעירות הנוספות, הן נעצרו בנתב"ג ובמזוודות שלהן אותר חומר החשוד כסם מסוג קוקאין וקטמין.
במשטרה מעריכים כי הצעירות שימשו כבלדריות לייבוא הסמים בתמורה לכ-50 אלף שקלים. "להערכתנו זאת לא הפעם הראשונה של חלק מהבנות", אמר גורם המקורב לחקירה. "הן הלכו במודע אחרי הכסף הקל והגדול שיאפשר להן רמת חיים שלא תואמת את היכולת הכלכלית שלהן". רב-פקד עזרא גולדשטיין, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת מרחב נתב"ג, אמר: "נשים תמימות הן לא".

5 צפייה בגלריה
רכב שהוחרם ושייך לאחת מהחשודות בייבוא סמים
רכב שהוחרם ושייך לאחת מהחשודות בייבוא סמים
הרכב שהוחרם מאחת החשודות
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
עורכי הדין פלוס, שני וסננס
עורכי הדין פלוס, שני וסננס
עורכי הדין פלוס, שני וסננס
(צילום: טל שחר, חיים הורנשטיין)
פרקליטי החשודות סיפרו כי המעצר הדהים את הוריהן. "ההורים של הלקוחה שלי שבורים, הם מתקשים להאמין במה מעורבת הילדה שלהם", סיפר אחד הפרקליטים. במהלך החקירה נערך אף עימות בין החשודות. השופט עמית מיכלס דחה את בקשת הערר שהגישו החשודות על מעצרן, ואף התיר לפרסם את זהותן.
עו"ד ליה פלוס, שמייצגת את עידן צאובר, אמרה: "מדובר בצעירה נורמטיבית שמעולם לא עברה על החוק וככל הנראה הוכשלה על-ידי גורמים מנוסים ממנה. מדובר בתחילתה של חקירה ואני משוכנעת שעם התקדמות החקירה תתברר חפותה המוחלטת".
עו"ד ששי גז ועו"ד עידן שני, שמייצגים את ארבל מזרחי, אמרו: "מדובר בעלמה צעירה נעדרת כל עבר פלילי. החשדות המיוחסים לה רחוקים מנוף חייה. משפחתה וחבריה הקרובים המומים מהמקרה וכולנו תקווה שהדברים יתבהרו בהמשך ומרשתנו תשוחרר".
עו"ד שלום בן שבת, שמייצג את אוראל בן חיים, אמר: "ללקוחה שלי אין עבר פלילי, זאת חוויה קשה מנשוא עבורה. היא לא נתפסה עם סמים במזוודה. השאלה היא אם יש ראיה שיכולה לקשור אותם לסמים".
עו"ד תמיר סננס שמייצג את לי פוני לא מסר תגובה.