1 צפייה בגלריה
השמשה המנופצת ברכבה של נויה איבגי
השמשה המנופצת ברכבה של נויה איבגי
נויה איבגי והשמשה המנופצת של רכבה
זה קרה ביום שני השבוע. נויה איבגי (24), סטודנטית באוניברסיטת אריאל, הייתה בדרכה מהיישוב רימונים שבו היא מתגוררת ליישוב עפרה. בשעה 22:00 בערב השמשה הקדמית של רכבה התנפצה לרסיסים. "בשנייה אני רואה אבן שמתעופפת אליי ושומעת בום. נסעתי הכי מהר שרק אפשר בלי לראות", שחזרה הבוקר (יום ה') איבגי את מארב האבנים שאליו נקלעה.
פיגועי האבנים ביהודה ושומרון הפכו לתופעה רחבה. "הייתי לבד ברכב, אחרי שעברתי את הצומת של מעלה מכמש, מישהו שנסע בכיוון הנגדי סימן לי עם האורות הגבוהים ולא הבנתי מה הוא רוצה. אחרי כמה שניות ראיתי אבנים על הכביש, הבנתי שכנראה הבחור שהבהב לי מנסה להזהיר אותי", סיפרה איבגי ל-ynet.
היא הוסיפה: "אחרי שהשמשה התנפצה, שמתי גז והורדתי את הראש למטה. המזל שלי שלא היו רכבים בנתיב הנגדי, לא ממש ראיתי לאן אני נוסעת. תוך כדי נסיעה מהירה, חייגתי בטלפון למשטרה ודיווחתי להם על מה שקרה. עצרתי בתחנת הדלק וניסיתי להירגע".

לטענת הצעירה, מדובר במארב מתוכנן בנקודה שבה כלי הרכב חשופים למיידי אבנים שיכולים להסתתר. "אם מישהו היה לידי ברכב, הוא כנראה היה מת", ציינה איבגי. "האבן פספסה אותי בסנטימטרים, ממש ניצלתי ממוות בנס. עצרתי בתחנת דלק וציפיתי שיבואו צבא ומשטרה אבל הם לא הגיעו. נשארתי שם לבד כשאני נסערת כמעט 15 דקות עד שניידת משטרה הגיעה למקום.
"עד שזה קרה לי הייתי שומעת על יידויי אבנים פה ושם, אבל כשאתה חווה את זה - זו שריטה. זה אירוע שילווה אותי, אני לא אפסיק לנסוע כי אין לי ברירה, אבל חייבים לטפל בתופעה הזאת ולהבין שמדובר בעניין של חיים ומוות". אחרי הפיגוע, איבגי הגישה תלונה במשטרת מחוז ש"י - שם פתחו בחקירה.
במקביל, עשרות תושבי יישובים בבנימין הפגינו הבוקר סמוך לכפר הפלסטיני לובן א-שרקיה במחאה על פיגועי האבנים. המוחים טענו כי בתקופה האחרונה התגברו המקרים של יידויי האבנים. "מדובר בטירוף של ממש, זה עניין של חיי אדם", אמרו המפגינים שאותם אבטחו שוטרי מחוז ש"י.