2 צפייה בגלריה
חשיפת קצין בצבא סוריה האחראי על התצפיות בגבול רמת הגולן ומסייע לפעילות חיזבאללה ומפקדת הדרום באזור החיץ
חשיפת קצין בצבא סוריה האחראי על התצפיות בגבול רמת הגולן ומסייע לפעילות חיזבאללה ומפקדת הדרום באזור החיץ
קצין צבא סורי מסייע לחיזבאללה
(באדיבות דובר צה"ל)
בצה"ל חשפו הערב (חמישי) כי נקיב בשאר אלחסין, קצין בצבא סוריה בשנות ה-30 לחייו המשמש כמפקד פלוגת הסיור בחטיבה 90, הוא גם חוליה מקשרת עיקרית בין מפקדת הדרום של חיזבאללה לגיס 1 של צבא סוריה ופועל בשיתוף פעולה עם חאג' האשם, אחראי מפקדת הדרום, ועם בנו ג'ואד האשם, אחראי גזרת דיוויזיה 7 מטעם מפקדת הדרום.
מתוקף תפקידו כאחראי על התצפיות כחלק ממערך המודיעין של החטיבה בצבא סוריה, הוא עוסק בשגרת התצפיות, בתחומי החקר של עמדות התצפית ובסיורים שונים בחזית. חלק מסיוריו של אלחסין מתקיימים באזור החיץ, בהם על פי הסכם הפרדת הכוחות מ-1974 אסורה נוכחות צבאית סורית.
בנוסף, הוא מלווה אנשי חיזבאללה שונים ואף מתאם טיפול ותיקון עמדות תצפית השייכות לחיזבאללה ולעיתים אף לאיראן. לא פעם עושה ארגון הטרור חיזבאללה שימוש בתוצרים של עמדות תצפית אשר מתופעלות ע"י הקצין.
אלחסין וחטיבה 90, אליה הוא משתייך, פועלים בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור חיזבאללה ועם איראן, תוך ניצול המצב הקשה בדרום סוריה.
2 צפייה בגלריה
צפון רמת הגולן
צפון רמת הגולן
גבול ישראל-סוריה
החשיפה הזו מגיעה בהמשך לכך שבצה"ל מתרבים הסימנים למגמת "שיעיזציה" שעובר החוראן – אותו מרחב של הגולן הסורי, שלמרות קרבתו לציר הראשי שחולש בין דמשק לדרעא נמצא תמיד בעדיפות אחרונה להשקעה וקשב ממשטר אסד.
מאופי סוני קבוע ומתן שנשמר לאורך עשרות שנים, ואף רשם התקרבות מעודדת לישראל בעשור שעבר על רקע הסיוע ההומניטרי הנרחב שצה"ל העניק לבני המקום בשנות המלחמה (לפי פרסומים זרים הסיוע התבטא גם במסירת עשרות רובים אם לא מאות), האזור כיום מתחיל להיצבע בגוונים שיעים, המזוהים עם הציר שבין טהרן לביירות.
ההתבססות האזרחית של איראן בסוריה מתנהלת מתחת לרדאר, בין היתר גם באמצעות עמותות קש, ונראה שלאסד קשה לבלום אותה, במיוחד לאור המצוקה הקשה שחווה עמו.