3 צפייה בגלריה
חסימות הכבישים בשכונת רחביה
חסימות הכבישים בשכונת רחביה
חסימות הכבישים בשכונת רחביה
(צילום: דניאלה רן )
נצורים בבירה: הירושלמים הכינו את עצמם לשלושה ימים של שיבושים בתנועה, אבל ביומו הראשון של ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל התחוור להם כי חלק לא קטן מהרחובות נחסמו גם להולכי רגל.
השחקנית מירב בוקובסקי סיפרה על הדרך הארוכה מאוד אל התיאטרון. "הייתי אמורה להיות ב-17:00 ויצאתי ב-16:00 אף שהתאטרון במרחק רבע שעה נסיעה ממני. נסעתי בכל עיקוף אפשרי ובשלב מסוים התייאשתי והחלטתי ללכת ברגל". אז היא הופתעה שהדרך חסומה גם להולכי רגל, "מבלי שהודיעו על כך מראש. ניסיתי להתקדם ברגל מכל מיני דרכים אבל הכול היה חסום. בסוף הלכתי ברגל חצי עיר ומיותר לציין שאיחרתי לתאטרון".

3 צפייה בגלריה
חסימות הכבישים בשכונת רחביה
חסימות הכבישים בשכונת רחביה
אי אפשר היה גם ללכת ברגל
(צילום: דניאלה רן )
3 צפייה בגלריה
מירב בקובסקי
מירב בקובסקי
מירב בוקובסקי: "הלכתי ברגל חצי עיר"
גם דניאלה רן, סטודנטית בת 25 לספרות וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית שגרה בשכונת רחביה, לא ידעה שלא ניתן ללכת ברגל בכבישים החסומים: "תכננתי לנסוע ברכבת לת"א וכל התוכניות שלי השתבשו. חיכיתי במחסום קרוב ל-20 דקות והיו לידי אחרים - בהם עם תינוקות וילדים - שחיכו עוד זמן ארוך יותר. הכול נעצר וכששאלנו עד מתי העוצר לא קיבלנו שום תשובה. זה היה נורא".
עדי שובי סיפרה על התלאות בדרך לאיסוף הילדים של דודיה, שנמצאים בחו"ל: "הם בגנים בבית הכרם ואני גרה בנחלאות. תכננתי לאסוף אותם סביב ארבע ונקלעתי לבלגן - יצאתי ב-14:30 מהבית. אין רכבת קלה, חצי מהכבישים סגורים. עליתי על אוטובוס, שאלתי את הנהג אם הוא מגיע לשכונה והוא ענה 'היום אני לא יודע כלום. לאן שנצליח נגיע ומה שלא לא'. נסיעה של 10 דקות לקחה כמעט שעתיים, וכשירדנו השוטר אמר שהמעבר להולכי רגל סגור. התחננתי לעבור כדי שאגיע לגנים, הלכתי 45 דקות ברגל ובסוף הגעתי באיחור".
מפת חסימות הכבישים

אלה, שאף היא מתגוררת בירושלים, סיפרה כי נסיעה ממרכז העיר לביתה שבקטמון שבדרך כלל נמשכת 20 דקות באוטובוס ארכה הפעם יותר משעה: "חבל שלא אמרו לנו שיש חסימה גם לחציה רגלית. היום שלי השתבש, אבל בסדר, זה ביקור חשוב".
בבוקר, לאחר קבלת הפנים בנתב״ג והביקור ביד ושם, יחל ביידן את יומו המלא הראשון בביקור, והפקקים בירושלים רק צפויים להתגבר. החל משעות הבוקר או הצהריים ייחסמו קטעי הדרך הבאים בירושלים: דוד המלך-ז'בוטינסקי, כיכר פריז לכיוון רחוב אגרון, והלל-מנשה בן ישראל לכיוון רחוב אגרון.
מפת חסימות הכבישים
בהמשכו של היום ייסגרו לתנועה קטעי דרך נוספים בירושלים: דוד המלך-ז'בוטינסקי עד בית הנשיא, שלמה המלך-קריב לכיוון המלך דוד, כיכר פריז לכיוון קרן היסוד, בית לחם-עמק רפאים לכיוון דוד המלך, דובנוב לכיוון ז'בוטינסקי, רחוב הנשיא פינת הארי לכיוון בית הנשיא.
בערב צפוי הנשיא האמריקני להשתתף בטקס הפתיחה של משחקי המכביה ה-21 שייערך באצטדיון טדי בירושלים. בזמן נסיעתו לטקס ובדרך חזרה ייחסמו לתנועה הרחובות הבאים בבירה: דוד המלך, קרן היסוד, עזה, הרב הרצוג וגולומב.
מפת חסימות הכבישים