"אנחנו פועלים כדי לרתום את העולם, אבל במקביל יודעים גם לפעול לבד", כך אמר היום (שלישי) ראש המשלה נפתלי בנט, במסר לאיראן, אחרי תקיפת הספינה מול חופי עומאן. את הדברים אמר בביקור בפיקוד הצפון לצד הרמטכ"ל אביב כוכבי, זאת לאחר ששר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ הודיעו כי יציגו מידע שקושר את איראן לפגיעה בספינה "מרסר סטריט".
בנט שמע סקירות מפי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומפי ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק. כמו כן, שמע על המוכנות של צה"ל בגזרה זו ועל המצב בלבנון ובסוריה. "מיד אחרי התקיפה האיראנית של הספינה שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידינו בארצות הברית, בבריטניה, ובמקומות אחרים", אמר במהלך הביקור. "אין ספק מי עומד מאחורי האירוע, אבל סיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, אביב כוכבי ואמיר ברעם
נפתלי בנט, אביב כוכבי ואמיר ברעם
בנט בסיור בצפון
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה התייחס גם לכוונתו של נציג האיחוד האירופי להשתתף בהשבעת הנשיא האיראני החדש ראיסי, ואמר כי מדובר ב"נשיא האיראני הכי קיצוני עד כה, והתחרות קשה. אני קורא מפה לאיחוד האירופי - אי אפשר לדבר על זכויות אדם ובמקביל לתת כבוד לרוצח שחיסל מאות מתנגדי משטר".
"איראן יודעת כבר את המחיר שאנחנו גובים כשמישהו מאיים על ביטחוננו", הוסיף בנט. "האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון. הדבר הזה נגמר. הגידול בתקציב הביטחון, בתקציב צה"ל, שהעברנו רק השבוע - משקף את זה. מול איראן נאומים לא מספיקים - צריך צה"ל חזק ובשביל זה צריך להשקיע משאבים".
"איראן יודעת כבר את המחיר שאנחנו גובים כשמישהו מאיים על ביטחוננו"
היום צפויות ישראל, ארצות הברית ובריטניה לקדם הצעה לגינוי איראן במועצת הביטחון בעקבות תקיפת הספינה. בתקיפה שהתרחשה בלילה שבין יום חמישי ליום שישי תקפו מל"טים איראניים את האוניה, שנמצאת בבעלות יפנית אך מנוהלת בידי חברת "זודיאק" שבשליטת איש העסקים הישראלי אייל עופר. שני אנשי צוות נהרגו קברניט האונייה הרומני ומאבטח בריטי.