נהג רכב פרטי התעמת אמש (יום רביעי) עם רוכב קטנוע בשכונת נווה זאב בבאר שבע, ותיעוד של העימות האלים התפרסם ברשתות החברתיות. בתיעוד ניתן לראות את נהג הרכב מתנגש קלות בקטנוע, ולאחר סטייה קלה חוזר ומתנגש בו בעוצמה פעם נוספת, לתדהמתם של יתר הנוסעים בכביש. בנקודה זו רוכב האופנוע קם והחל ללכת לכיוון הרכב, בעוד שהנהג ניסה להימלט, אך התנגש ברכב שמולו. רוכב האופנוע ניצל את ההזדמנות כדי להכות בחלון שבצד הנהג עם קסדתו, ואף פתח את דלת הרכב וניסה למשוך את הנהג החוצה.
בהמשך נהג הרכב יצא לכביש, שם ניסו העוברים והשבים להפריד בין השניים, ברקע צעקותיו של רוכב הקטנוע, שגידף אותו ודרש מהנוכחים לקרוא למשטרה. "הבן שרמוטה דרס אותי. אתה בורח, בן זונה אתה תשלם על הקטנוע", צעק, בעודו בועט ברכבו של הנהג הדורס. השניים נחקרו אתמול בתחנת משטרת באר שבע בחשד לתקיפה, ובמשטרה מסרו כי מדובר באירוע של תקיפה הדדית.
2 צפייה בגלריה
הפגנת הדרוזים ברמת הגולן
הפגנת הדרוזים ברמת הגולן
תיעוד העימות בין הנהגים בכביש

במקביל, אתמול בערב זוג נשוי ממודיעין שהגיעו לחופשה בטבריה הותקפו בכיכר בעיר על ידי רוכב קטנוע, שחבט בעוצמה בשמשת רכבם וגרם לסדיקתה. הזוג, שלומי רבין (64) ודורית צור (62) התנגשו ברוכב הקטנוע עם רכבם לאחר שחתך אותם בכיכר. רבין סיפר ל-ynet כי "התכוונו לראות סרט ויצאנו ברכב לכיכר המלון הסקוטי, ופתאום משום מקום הגיע שליח על קטנוע וחתך אותי. הוא בכלל לא נסע בנתיב שלו. הוא דחף עם ידו את המראה שבצד של אשתי, צעק 'מה אתה לא רואה', בעט באוטו וחבט על הגג כמה פעמים. כשהוא ראה כנראה שלא קורה כלום הוא חבט בשמשה הקדמית מול הפרצוף של אשתי כמה פעמים עד ששבר אותה. לאחר מכן הוא נמלט".
עוד העיד רבין כי "לא נפגענו, אך אשתי עדיין לא התאוששה. היא צרחה כשהוא תקף אותנו, היא עדיין בטראומה. עוד פתחנו את החלון כדי לדבר איתו, חשבנו שנחליף פרטים". רבין גם מתח ביקורת על המשטרה, וסיפר כי כאשר הלך להגיש תלונה נאמר לו כי "אנחנו לא יכולים לעשות עם זה שום דבר, כי אין לך את הפרטים של הנהג הפוגע".
הוא הדגיש: "אמרתי לשוטרת, 'אבל הייתה פה אלימות', אבל נאלצתי למלא בסוף דוח תאונה. היום לקחתי את הסרטונים לתחנת מודיעין, וחוקר שם הסכים לפתוח לי תלונה על פשע חבלה במזיד. הוא אמר לי 'תפנה לעיתונות' - אבל כדי לכוון את המשטרה? הוא העביר את התלונה לתחנת טבריה. הם עוד לא חזרו אלי".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמות האבטחה באזור ומצילומים של עוברי אורח שהועברו למשטרה
תיעוד ממצלמות האבטחה באזור ומצילומים של עוברי אורח שהועברו למשטרה
הנערים מנפצים את דלת הזכוכית באוטובוס
(צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, התביעה המשטרתית הגישה היום כתבי אישום נגד שני נערים בני 16, קרובי משפחה, שתקפו נהג אוטובוס ציבורי בשבוע שעבר ברחוב שז"ר בירושלים. במהלך התקרית הנערים השליכו על האוטובוס ולעבר הנהג אבנים וחפצים נוספים, לאחר שהוא סירב לאפשר להם לעלות לאוטובוס מחוץ לתחנה, כפי שנדרש בחוק.
הנהג המשיך בנסיעה לאחר שסירב להעלות את הנערים לאוטובוס, אך השניים רצו לתחנה הבאה שם איימו על הנהג, קיללו אותו ותקפו אותו. אבן שהשליך אחד הנערים הביאה לניפוץ דלת זכוכית באוטובוס, והשניים נמלטו מהמקום לאחר מכן. הנהג נשרט קלות, אך לא נזקק לטיפול רפואי.
כוחות משטרה מתחנת לב הבירה של מחוז ירושלים הוזעקו למקום והחלו בסריקות לצד איסוף ממצאים וראיות. לאחר פעולות חקירה מהירות ומיצוי ראייתי, חוקרי המשטרה התחקו אחר זהותם של הנערים ועצרו את השניים, האחד נעצר בביתו בעיר והחשוד השני בסריקות שערכו.
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה מעשי בריונות ואלימות במרחב הציבורי ובכלל, בפרט כשאלו מופנים כלפי משרתי ציבור ונהגי אוטובוסים. האלימות של החשודים יכלה להסתיים בפציעה של הנהג או מי מהנוסעים, מעבר לנזק שנגרם לאוטובוס ולבהלה שגרמו החשודים במעשיהם הפסולים. נמשיך לפעול נגד אלימות בכבישים, ופורעי חוק אלימים התוקפים נהגי אוטובוסים שנותנים שירות לתושבי ירושלים והמבקרים בה".