מדריך כושר גופני באחת מיחידות היס"מ במשטרה, צייר לאחרונה סקיצה של קעקוע חריג וגדול באופן יחסית על פניו. לאחר מכן, פנה השוטר למפקדיו, הציג את הקעקוע הזמני וביקש אישור לקעקע את פניו באופן קבוע. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי כ-10 שוטרים נוספים התרשמו מהקעקוע הזמני של מדריך היס"מ, פנו למפקדיהם וביקשו גם הם לעשות קעקוע זהה על פניהם.
במשטרה הופתעו מהבקשות החריגות והפנו את הסוגיה לפתחו של הייעוץ המשפטי במשטרת ישראל שיקבל החלטה בנושא. בינתיים, הם לא מצליחים לספק תשובות ברורות וחד-משמעיות לשוטרים, האם הם יכולים לקעקע את הפנים בעודם במדים. גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי הסיפור גורם למבוכה רבה בארגון.
1 צפייה בגלריה
השוטר שעשה קעקוע על הפנים ובעקבותיו כ-10 שוטרים נוספים פנו למשטרה לקבל אישור לקעקע את פניהם
השוטר שעשה קעקוע על הפנים ובעקבותיו כ-10 שוטרים נוספים פנו למשטרה לקבל אישור לקעקע את פניהם
מדריך הכושר שהוביל לטרנד ביס"מ
"מצד אחד אין איסור ישיר בפקודות ובנהלים לעשות זאת. מצד שני, איך זה נראה ששוטרים מקעקעים את הפנים שלהם ואז פוגשים אזרחים בשטח. איזה מסר זה משדר לאזרחים?".
בכיר אחר במשטרה אמר כי הנושא חמור פי כמה וכמה כשמדובר במדריך של היס"מ. "זו יחידה חשובה ואנשיה עושים עבודת קודש, אבל שמה הוכפש לאחרונה בהפגנות וייחסו לכל שוטריה אלימות קשה נגד מפגינים. תאר לך שעכשיו שוטרי יס"מ יבואו להפגנות עם קעקועים על הפנים. זה מרתיע ומעביר מסר רע מאוד לאזרחים. עצם הבקשות של שוטרים בנושא, מצביעות על הידרדרות מוסרית במשטרה. אני לא זוכר שנתקלנו בדברים האלה בעבר, זה מתחיל בעשרה שוטרים ויכול להתפשט לעוד".
אותו בכיר זועם על גרירת הרגליים של המשטרה, הנמנעת להוציא הנחיה חד-משמעית בנושא. "תאר לך ששוטר עם קעקועי פנים יגיע לקריאה וידפוק לאזרחים בדלת", הוסיף הבכיר, "איזה אזרח יפתח לו כשיראה בעינית אדם עם קעקועים על הפנים?".
במשטרת ישראל סירבו להגיב בנושא.